سفیر امریکا در کابل: نمی‌توانیم پروندۀ افغانستان را مختومه اعلام کنیم

- ۱۹ حوت ۱۳۹۱

همزمان با ورود وزیر دفاع امریکا به افغانستان، سفیر امریکا در کابل اعلام کرد: فکر می‌کنم نیروهای امریکایی وظیفۀ خود را در این کشور جنگ‌زده تا حدودی خوب انجام می‌دهند.
به گزارش شبکه خبری ان بی سی، جیمز کانینگهام، سفیر امریکا در افغانستان در مصاحبه‌یی پیش از سفر چاک هاگل، وزیر دفاع امریکا به افغانستان گفت: ما با چالشی‌های بزرگ رو به رو هستیم که همان امنیت، توسعه اقتصادی و حکومت‌داری در افغانستان است. با این حال، خبر خوب این است که ما و افغان‌ها در حال دست یافتن به پیشرفت‌هایی هستیم.
کانینگهام در خصوص مسایل دیپلماتیک و چالش‌های بزرگ با احتیاط سخن گفت.
تنها در یک بازه زمانی دو روزه در هفته گذشته سه حمله انتحاری در افغانستان رخ داد که طی آنها ۳۰ پولیس محلی کشته شدند. یکی از فرماندهان محلی پولیس اعلام کرد که در دو هفته گذشته واحد تحت رهبری وی دو حمله انتحاری را خنثی و ۷۶ تن را دستگیر کردند.
با این حال، سفیر امریکا در افغانستان به این نکته تأکید کرد که در بسیاری از بخش‌های افغانستان مردم بدون هیچ خطری زنده‌گی خودشان را سپری می‌کنند.
وی افزود: هیچ جنگی بدون یک راه حل سیاسی حل‌وفصل نمی‌شود و در جنگ افغانستان نیز مذاکره با طالبان باید صورت گیرد.
چاک هاگل در اولین سفر خارجی خود به افغانستان به عنوان وزیر دفاع امریکا اعلام کرد که به افغانستان می‌رود تا این موضوع را بهتر درک کند که امریکا دقیقاً در این کشور چه می‌کند.
سفیر امریکا در افغانستان همچنین گفت: نمی‌‍توانم در خصوص چشم‌انداز این مذاکرات قضاوت داشته باشیم. این روند کاملاً به طالبان بستگی دارد. آن‌ها تصمیماتی دارند که باید در خصوص دیدگاهشان در خصوص نقشی که در آینده در افغانستان به دست می‌گیرند، اتخاذ کنند.
این مقام مسوول امریکایی افزود: یکی از این تصمیمات حضور آن‌ها در روند صلح با دولت افغانستان است. گزینۀ دیگر تداوم روند خشونت و درگیری است.
سفیر امریکا در کابل گفت: ما هنوز نمی‌توانیم پروندۀ افغانستان را مختومه اعلام کنیم و بگوییم که همه چیز در این کشور به خوبی انجام شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.