وزیر دفاع امریکا به حامد کرزی: ما در کنار افغانستان خواهیم بود

- ۲۱ حوت ۱۳۹۱

وزیر دفاع امریکا در دیدار با رییس‌‎جمهور کرزی گفته است که آن‎ها در گذشته اشتباهاتی را در افغانستان انجام داده‌‎اند، اما براساس تجربۀ گذشته، باید در راستای اعتماد متقابل دو کشور تلاش نمایند.
چاک هیگل وزیر دفاع امریکا شام روز یک‎شنبه با حامد کرزی در ارگ ریاست‎جمهوری دیدار و گفت‎وگو کرد.
قرار بود آن‎ها در یک نشست خبری مشترک در مقابل خبرنگاران و کمره‎های رسانه‎ها حاضر شوند، اما ظاهراً به دلیل تهدیدات امنیتی این کنفرانس خبری لغو گردید.
وزیر دفاع امریکا در دیدار خصوصی با رییس‎جمهور کرزی در پشت درهای بسته گفت کشورش به حاکمیت ملی افغانستان احترام دارد.
به گزارش سایت ریاست‎جمهوری، او یاد آور شد که اشتباهاتی در گذشته صورت گرفته است، اما با تجربه از این اشتباهات، هر دو جانب باید برای تحکیم روابط و اعتماد متقابل بیشتر از پیش تلاش کنند.
وزیر دفاع امریکا اظهار داشت که مردم افغانستان مستحق احترام و عزت بوده و امریکا در کنار آن‌ها ایستاده خواهد بود.
رییس‌جمهور کرزی آقای چاک هیگل را شایستۀ وزارت دفاع امریکا دانسته و سمت جدیدش را به وی تبریک گفته است.
رییس‌جمهور کرزی با اشاره به حادثۀ اخیر که در آن یک دانشجوی دانشگاه کندهار از سوی افراد مربوط به نیروهای امریکایی از داخل دانشگاه به گونۀ غیرقانونی برده شد، این عمل را تخطی از اصل احترام به حاکمیت ملی افغانستان دانست.
آقای کرزی تأکید کرد که نیروهای خارجی باید حساسیت‌های مردم افغانستان را در این خصوص درک کنند.
رییس‌جمهور تصریح نمود که هرگونه رابطۀ دوجانبه باید بر اساس اصل احترام به حاکمیت ملی یکدیگر استوار باشد و منافع دو کشور در آن در نظر گرفته شود.
این دو مقام کابل و واشنگتن در بارۀ گفت‎وگوهای صلح با طالبان، انتقال مسوولیت‎های امنیتی زندان بگرام و برخی مسایل مهم دیگر، نیز گفت‎‏وگو کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.