بیا با هم دعوا کنیم!

- ۰۵ سنبله ۱۳۹۱

مریم عطاریان

بخش دوم و پایانی
مسوولیت‌ها
گاهی ممکن است این موضوع حساس، بیانگر یک مشکل و شکاف جدی باشد که در گذشته رخ داده و تمام شده است، اما هنوز زوجین خودشان را درگیر این مسایل می‌کنند و زنده‌گی را به کام خودشان تلخ می‌کنند. برای رفع این مشکل، دفن کردن مشکلات ارتباطی گذشته، ایده خوبی است ولی لازم است اول اطمینان حاصل کنید که این مشکلات از بین رفته اند.

نزاع بر سر نیازهای عمیق‌تان
زوجین بیشتر از موضوعاتی مانند پول، رابطه جنسی، تقسیم مسوولیت در امور منزل و… برای نزاع استفاده می‌کنند. برای مثال، مجادله بر سر این‌که چه کسی در خانه باید چه هزینه‌یی را بدهد(برای زوجینی که هر دو شاغل اند) در واقع بر سر این است که چه کسی مسوولیت‌پذیری بیشتری دارد و چه کسی قدرت را به‌دست می‌گیرد.
نزاع‌ها بر سر تقسیم مسوولیت‌های منزل نیز بیشتر به دلیل نیازهای برآورده نشده در زمینه ارزش و احترام است. و یا جر و بحث درباره این‌که هر چند وقت یک‌بار رابطه جنسی باید داشت، تقریباً همیشه بر سر احساس دوست داشته شدن و مورد توجه قرار گرفتن و علاقه و مهربانی است.
برای برخی از زوجین، نزاع و مشاجره نقش سودمندی را ایفا می‌کند، زیرا این زمان در واقع تنها زمانی است که آن‌ها در بیان احساسات‌شان با هم شریک می‌شوند.

کیفر و جزای پنهان
برای برخی از زوجین، نزاع و مشاجره نقش سودمندی را ایفا می‌کند؛ زیرا این زمان در واقع تنها زمانی است که آن‌ها در بیان احساسات‌شان با هم شریک می‌شوند. هم‌چنین این مشاجرات می‌تواند تحریک‌کننده برای برقراری یک ارتباط باشد و یا روشی برای جلب توجه.
مشاجره می‌تواند ارزشمند باشد؛ زیرا بعد از آن، لذتِ جبران کردن وجود دارد. وقتی که جبران می‌کنید، این فرصت برای شما مهیا می‌شود که عشق و علاقهتان به یک‌دیگر را دوباره تصدیق کنید.
اما این نکته را هم به‌خاطر بسپارید که زیر پوست هر مشاجره‌یی، بیشترینه یک موضوع بسیار عمیق‌تر وجود دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.