هشدار افغانستان به پاکستان: راکت‌پرانی‌های‌تان را متوقف کنید!

- ۱۳ جوزا ۱۳۹۲

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان با درخواست از جامعۀ جهانی برای جلوگیری از راکت‌پرانی‌های پاکستان به افغانستان، در بارۀ ادامه این راکت پرانی‌ها هشدار داد و گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته افغانستان با ۷۵ راکت از داخل خاک پاکستان هدف قرار گرفته شده است.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل با تأکید به لزوم بازنگری جامعه جهانی در باره نقش اسلام آباد در مبارزه با تروریسم، گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته ۷۵ راکت از خاک پاکستان به ولسوالی‌های ولایت کنر در شرق افغانستان اصابت کرده که بر اثر آن یک تن کشته، پنج تن زخمی و خساراتی برجا مانده است.
صدیقی با تاکید به لزوم توقف حملات راکتی از خاک پاکستان این اقدام را در راستای حمایت آشکار از تروریسم دانست و از جامعه جهانی و متحدان افغانستان خواست مانع این راکت پرانی‌ها شوند.
صدیقی در عین حال با تاکید به توان رزمی نیروهای افغان در مبارزه با نیروهای طالبان گفت: طی یک هفته گذشته گروه طالبان در حملات خود به مناطق مختلف در ولایت‌های بدخشان، هلمند، غزنی، نورستان و کنر با ۱۹۶ کشته, ۶۸ زخمی شکست سنگینی را متحمل و مجبور به فرار شدند.
صدیقی گفت در این مدت ۱۱۷ تن از نیروهای طالبان نیز بازداشت شدند.
وی افزود: مدارس دینی در پاکستان هزاران دانش‌آموز را با تبلیغات دورغین مبنی بر این‌که نیروهای ارتش هند در ولایت‌های کنر و نورستان مستقرند، آنان را فریب می‌دهند که در خاک افغانستان عملیات نظامی و انتحاری داشته باشند.
سخنگوی وزارت داخله گفت: فعالیت‌های تروریستی گروه طالبان، شبکۀ حقانی، لشکر طیبه، حزب اسلامی و جنبش اسلامی ازبکستان در افغانستان، نه تنها خطری برای افغانستان بلکه خطری بزرک برای کل منطقه و جهان به شمار می‌رود.
سخنگویان نظامی و غیر نظامی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) نیز در این نشست خبری به توانمندی ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کردند و گفتند: تا یکماه دیگر امنیت کامل افغانستان به نیروهای افغان سپرده خواهد شد.
این سخنگویان مدعی شدند: ۸۰ درصد مردم افغانستان در امنیت کامل بسر می‌برند و فقط ۲۰ درصد نفوس این کشور با تهدید های ناامنی مواجه اند.
دامنیک میدلی که در ۱۱ سال گذشته سخنگوی غیر نظامی ناتو در افغانستان بود قصد دارد به زودی افغانستان را ترک کند و به ماموریتش در این کشور پایان دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.