احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





خیابان‌هایی در کابل به‌نام‌های «آزادی بیان»، «قانون اساسی»، «مشروطیت» و «استقلال» مسما شدند

گزارشگر:6 ثور 1393 - ۰۵ ثور ۱۳۹۳

mnandegar-3وزارت اطلاعات و فرهنگ در اقدامی نمادین برای نهادینه کردن «آزادی بیان» به‌مناسبت «روز جهانی مطبوعات»، خیابانی را به نام «آزادی بیان» در کابل نامگذاری کرد.
وزارت اطلات و فرهنگ روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی مطبوعانت در اقدامی نمادین، خیابانی را در کابل به نام «آزادی بیان» نام‌گذاری کرد.
این وزارتخانه، در عین حال چهار خیابان دیگر را در شهرنو کابل نیز به نام‎های «خیابان استقلال»، «خیابان مشروطیت»، «خیابان حقوق بشر» و «خیابان قانون اساسی» نامگذاری کرد.
دکتر سیدمخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ علت نام‎گذاری این خیابان‌ها را تقدیر از فعالیت‎های موثر رسانه‎های کشور در راستای بیان واقعیت‎ها و آشکار کردن کاستی‎های موجود در کارکرد ادارات دولتی بیان کرد.
وی همچنین از تشکیل کمیته‎یی مشترک از وزارتخانه‎های داخله و اطلاعات و فرهنگ و سایر نهادهای مدافع رسانه‎های افغانستان، برای حمایت از خبرنگاران و رسانه‌ها خبر داد.
دولت آزادی بیان و رشد فعالیت‎های رسانه‎یی در کشور را یکی از دست‎آوردهای مهم دوره حکومتداری خود می‌داند و به آن مباهات می‎کند.
گفتنی است که پس از شکست طالبان و تأسیس نظام جدید سیاسی در افغانستان، فعالیت‎های رسانه‎‎ای و در کل آزادی بیان در کشور رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‎ی داشته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.