وزیر داخله: شـیشه‎هـای ‎دودی مـوترهـا تا شنـبه عوض شوند

گزارشگر:17 ثور 1393 - ۱۶ ثور ۱۳۹۳

وزیر داخله افغانستان با اشاره به افزایش ناامنی‌ها به نماینده‌گان مجلس سنای گفت که افزایش ناامنی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، نشان دهنده توانایی طالبان نیست.
عمر داودزی وزیر داخله که روز سه شنبه برای توضیح در مورد علت افزایش ناامنی‎ها به مجلس سنا فراخوان شده بود، اظهار داشت ک افزایش حملات اخیر طالبان در برخی از مناطق افغانستان، نشان دهنده توانایی آن‌ها نیست.mnandegar-3
داودزی افزود: طالبان بر این باورند که با انجام حملات انتحاری و انفجاری توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند در حالی که فعالیت‎های اخیر این گروه نشاندهنده ضعف آن‎هاست زیرا طالبان نمی‎توانند با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان مقابله کنند بنابراین به چنین حملاتی دست می‌زنند.
وزیر داخله افغانستان اظهار داشت که هم‎اکنون طالبان قصد حمله و تصرف چند ولایت را دارند، اما نیروهای امنیتی مانع آن‌ها شده‎اند.
وی همچنین با اشاره به قیام‎های مردمی در برخی از ولایت‎های افغانستان علیه طالبان گفت: وزارت داخله افغانستان از تمام قیام‎های مردمی که تأمین کننده منافع ملت این داخله باشد، حمایت می‎کند.
سرقت‎های اخیر در کابل تا ۲ هفته دیگر پایان می‌یابد
وزیر داخله در ادامه با اشاره به سرقت‎های اخیر در برخی مناطق شهر کابل اظهار داشت که وزارت داخله افغانستان برنامه‎یی برای نابودی سارقان اجرا خواهد کرد.
وی تاکید کرد که سرقت‎های اخیر و اذیت و آزار شهروندان کابل از سوی افراد ناشناس تا ۲ هفته دیگر از بین خواهند رفت و پس از آن شهروندان می‎توانند با خاطری آسوده در هنگام شب نیز آمد و شد انجام دهند.
موترهای شیشه دودی دلیل برخی رویدادهای امنیتی
عمر داودزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موترهای شیشه دودی در شهر کابل سبب افزایش رویدادهای امنیتی و آدمربایی‌هایی در این شهر شده است.
همچنین بر اساس گزارش‌های وزارت داخله افغانستان، حمله به این وزارت و چندین حمله دیگر در کابل توسط موترهای شیشه دودی انجام شده است.
به گفته وی، بیشتر موترهای شیشه دودی مربوط به برخی از وزیران و اعضای شورای ملی این داخله است که گهگاهی مواد مخدر و مواد منفجره نیز با آن انتقال می‌یابد.
داودزی تأکید کرد که وزارت داخله افغانستان به تمام مالکان موترهای شیشه دودی تا شنبه آینده فرصت می‌دهد، شیشه‎های موترهای خود را به حالت معمولی درآورند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.