دکتر غنی به علمای دینی: صدای صلح را از منابر و مساجد بلند کنید

گزارشگر:3 عقرب 1393 - ۰۳ عقرب ۱۳۹۳

رییس‌جمهور غنی در دیدار با شماری از بزرگان ولایت هلمند از علمای کشور خواست که صدای صلح را مساجد و منابر بلند کنند.
دکتر غنی در این دیدار که در ارگ انجام شد، گفت که صلح بدون همکاری مردم تأمین
شده نمی‎تواند.
بزرگان هلمند در صبحت‎‏های شان از موجودیت فساد در ادارات دولتی شکایت کردند و از رییس جمهور خواستند تا آرمان‌های مردم افغانستان به خصوص مردم ولایت هلمند را در راستای تامین صلح، تطبیق عدالت و فسادزدایی بر آورده سازد.mnandegar-3
آن‏‎ها گفتند که ما اداره شفاف و حسابده می‌خواهیم و انسان‌های آلوده به فساد را قبول نداریم.
یکی از بزرگان هلمند گفت که در قلب‌های ما جایی برای جنگ و خصومت وجود ندارد، ما صلح می‌خواهیم زیرا با صلح می‌توانیم، امنیت، برادری، دوستی، قانون و اداره خوب را به میان بیاوریم.
داکتر اشرف غنی احمدزی پس از استماع مشکلات مردم ولایت هلمند با اشاره بر این‌که حکومت در زمینه رفع مشکلات مردم آن ولایت اقدامات جدی خواهد کرد، گفت که ولایت هلمند در جمله چهار ولایتی است که بزودی برای رفع مشکلات آن، اقدامات جدی و همه جانبه خواهیم کرد.
رییس جمهور از بزرگان و متنفذین ولایت هلمند خواست که یک جرگه ای از مردم آن ولایت را برگزار کنند تا در مشورت با آنها به تمام مشکلات مردم ولایت هلمند رسیده گی صورت گیرد.
رییس جمهور احمدزی تامین صلح و ثبات را در کشور نیاز مبرم مردم افغانستان دانسته، گفت که صلح و امنیت بدون همکاری مردم برقرار نمی‌گردد. وی یکبار دیگر از علمای ولایت هلمند و سایر علمای کشور خواست تا صدای صلح را از منابر مساجد بلند کنند.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.