نی به وزارت مالیه: رسانه‌ها را از مالیۀ سال‌های گذشته معاف کنید

گزارشگر:دو شنبه 30 اسد 1396 - ۲۹ اسد ۱۳۹۶

مسوولان در نهاد حمایت‌کنندۀ از رسانه‌های آزاد افغانستان از وزارت مالیه می‌خواهند تا مالیۀ سال‌های گذشتۀ رسانه‌ها را معاف کنند. این گفته‌های مسوولان نی درحالی مطرح می‌گردد که درهفته گذشته معین نشراتی وزارت اطلاعات فرهنگ کشور اعلام کرد که وزارت مالیه به ما مکتوب داده است mandegar-3که رسانه‌ها از بابت مالیه ۱۸۰ میلیون افغانی مقروض است.
مسوولان نهاد حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان دیروز در نشست خبری در کابل خواهان لغو مالیه‌های باقی مانده بر رسانه‌ها شدند.
مجیب خلوتگر رییس اجرایی نهاد نی در این نشست گفت: دولت باید رسانه‌ها را از مالیه سال‌های گذشته معاف کنند.
رییس اجرایی نی می‌گوید که رسانه‌های افغانستان توان پرداخت مالیه را ندارند و وزارت مالیه، مالیه سال‌های گذشته رسانه‌ها را معاف کند.
قانون دسترسی به اطلاعات یکی دیگر از موضوعات نشست خبری دیروز نهاد نی بود، مسوولان این نهاد میگ‌ویند که تاهنوز قانون دسترسی به اطلاعات در افغانستان تطبیق نشده است.
آقای خلوتگر می‌گوید: آنچه رییس حکومت وحدت ملی و کمیته‌هایی که در این عرصه کار می‌کنند، ادعا دارند که دسترسی به اطلاعات را تسهیل کرده اند، ولی تا هنوز این امرعملی نشده است.
رییس اجرایی نی علاوه کرد: دیروز (شنبه) شبکۀ اجتماعی فیسبوک در شمال کابل به رخ کاربران بسته بودند که به نحوی نشان دهنده دیدگاه مستبدانه حکومت را نشان می‌دهد.
همچنان تهدید خبرنگاران یکی دیگر از موضوعات مورد بحث نهاد نی بود، آنان در این مورد گفتند که یک خبرنگار به اثر تهدید کابل را ترک کرده و به هرات فرارکرده است. اما این مسوولان از این خبرنگار نام نبرد.
آقای خلوتگرگفت: ما پنج مساله تهدید را در یک هفتۀ گذشته، در شمال افغانستان داشتیم که نگران کننده است.
رییس اجرایی نی همچنان از وضعیت اطلاع‌رسانی در ولایت سرپل ابراز نگرانی کرده گفت: مقام ولایت سرپل خبرنگاران را در ساختمان مقام ولایت حبس کرده است و گزارش های را که این خبرنگاران تهیه می‌کند از زیر ذره‌بین مقامات باید رد شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.