آتش‌بس یک‌جانبه دولت پایان یافت

گزارشگر:شنبه 9 سرطان 1397 - ۰۸ سرطان ۱۳۹۷

mandegar-3آتش‌بس یکجانبه دولت با گروه طالبان دیروز (جمعه) به پایان رسید.
به گزارش بی بی سی در این مدت، بعد از آتش بس دوجانبه در روزهای عید، حملات طالبان ادامه یافت و در نتیجه این حملات نزدیک به ۸۰ تن از نیروهای امنیتی افغانستان کشته شدند.
دولت افغانستان از ۲۱ جوزا/خرداد که برابر با ۲۷ ماه رمضان بود، با طالبان آتش بس کرد که تا امروز، ۸ سرطان/تیر برجا است. طالبان اما تنها در سه روز عید فطر آتش‌بس را رعایت کردند.
پس از انقضای موعد اولیه آتش بس، دولت مدت آتش‌بس را ده روز دیگر تمدید کرد و به این صورت نیروهای دولتی در سراسر افغانستان به مدت ۱۸ روز به طالبان حمله نکردند اما طالبان (پیش و بعد از عید فطر) در ولایت‌های مختلف به نیروهای دولتی حمله کردند.
حملات طالبان در زمان آتش‌بس دولت
* در روز هفتم سرطان/ تیر، حمله طالبان به یک پاسگاه امنیتی در ولسوالی چاهآب ولایت تخار، به کشته شدن دست‌کم ۱۴ تن از نیروهای پلیس مرزی منجر شد. محل مورد حمله در نزدیکی مرز تاجیکستان قرار دارد.
* در اول سرطان، نفرات این گروه به کارگران راهسازی در منطقه سپین بولدک قندهار حمله کردند و ۳۳ نفر از آنها را به گروگان گرفتند.
* در روز ۳۱ جوزا، در ولایت‌های فاریاب، نیمروز و غزنی ۱۹ تن از نیروهای امنیتی افغانستان در نتیجه حمله طالبان کشته شدند.
* در روز ۳۰ جوزا، در حملاتی علیه سربازان افغان در ولسوالی‌های آبکمری و بالامرغاب در ولایت بادغیس، ۲۹ سرباز کشته شدند.
* در روز ۳۰ جوزا، در فاریاب نیز در حمله طالبان به ولسوالی خواجه سبزپوش ۶ تن از نیروهای امنیتی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند و یک نفر شان را هم طالبان به اسارت گرفتند. در فاریاب همچنین ولسوالی کوهستان «برای مدتی» در تصرف طالبان درآمد، در درگیری‌های دو طرف ۱۷ سرباز و ۳۰ غیرنظامی جان باختند و ۱۹ سرباز هم زخمی شدند.
* شب پنج شنبه گذشته عزیزالله کاروان، فرمانده نیروهای ویژه پلیس در ولایت پکتیکا در قلب شهر کابل توسط افراد مسلح کشته شد و طالبان مسئولیت آنرا به عهده گرفتند.
* در مورد تلفات طالبان در حملاتی که در کمتر از بیست روز گذشته انجام داده‌اند آمار ضدونقیضی گزارش شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.