نتایج یک بررسی تازه: حمـلات مخالفان مسلح به‌شـدت افزایش یافته است

- ۳۱ حمل ۱۳۹۲

بر اساس نتایج مطالعات یک مرکز مستقل تحقیقاتی که روز شنبه منتشر شد، شمار حملات طالبان و دیگر مهاجمان، طی سه ماه اول سال دو هزار و سیزده، به شدت افزایش یافته است.
مرکز غیر دولتی « سیفتی آفیس » Safety Office اعلام کرد این خشونت‌ها اغلب نیروهای ارتش و پولیس دولت افغانستان را هدف قرار می‌دهند، زیرا نیروهای ائتلافی با چشم‌انداز خروج از افغانستان، از مواضع در معرض خطر خود به تدریج عقب نشینی می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، براساس تحقیقات این مرکز از ماه جنوری تا مارچ، مهاجمان دو هزار و سیصد و سی و یک حمله در افغانستان انجام داده اند. این میزان در مقایسه با سه ماه نخست سال دو هزار و دوازده،‌ چهل و هفت درصد افزایش یافته است.
براساس گزارش این مرکز «ما بر این باوریم این افزایش حملات تا پایان سال ادامه خواهد داشت و بدین ترتیب سال دو هزار و سیزده پس از سال دو هزار و یازده دومین سال پر خشونت خواهد بود.»
سال دو هزار و یازده مرگبارترین سال در افغانستان بود.
بنابر اعلام این منبع، هفتاد و سه درصد از حملات مهاجمان در سه ماه اول سال متوجه ارتش و پولیس دولت افغانستان بوده است. ده درصد از این حملات غیر نظامیان وابسته به مقامات افغان را هدف قرار داده و تنها چهار درصد از این حملات متوجه نیروهای بین‌المللی بوده است.
مرکز تحقیقاتی «سیفتی آفیس» به توصیه سازمان‌های غیر دولتی،‌ امنیت افغانستان را ارزیابی می‌کند. اتحادیه اروپا، نهاد توسعه سویس و وزارت امور خارجه ناروی از این مرکز حمایت می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.