آمر امنیت غزنی کشته شد

- ۰۸ ثور ۱۳۹۲

مقام‎های ولایت غزنی گفته‎اند که محمدحسین، آمر امنیت این ولایت بر اثر انفجار بمب کنار جاده‎یی کشته شده است.
محمدعلی احمدی معاون والی غزنی گفته است که فرد شماره دوم پولیس غزنی زمانی کشته شد که با نیروهای پیشتیبانی پولیس برای حمایت از نیروهای امنیتی مستقر در ولسوالی «زنَخان» عازم این منطقه بود.
آقای احمدی افزود که دو مامور پولیس هم در این انفجار کشته و دو پولیس دیگر زخمی شدند.
گروه طالبان مسوولیت این انفجار را به عهده گرفته و در اطلاعیه‎یی که به رسانه‎ها فرستاده مدعی شده که در این انفجار و درگیری بین طالبان و پولیس در زنخان، تلفات بیشتری به نیروهای دولتی وارد شده است.
معاون والی غزنی گفت که بامداد روز یک شنبه امنیت این ولسوالی بر اثر حمله نفرات وابسته به گروه طالبان «در معرض تهدید» قرار گرفت و به همین دلیل فرمانده و مسوول امنیت پولیس با شماری از واحدهای پولیس غزنی وارد زنخان شدند.
به گفته آقای احمدی، کاروان پولیس در داخل یک منطقه روستایی هدف انفجار بمبی که از دور کنترل می شد، قرار گرفت و این تلفات به پولیس وارد شد.
ذبیح‎الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در پیامی به رسانه‎ها گفت که جنگ زنخان و انفجاری که منجر به قتل محمدحسین شد، بخشی از عملیات بهاری این گروه موسوم به «خالد بن ولید» است.
گروه طالبان روز شنبه در اعلامیه‎یی خبر داده بود که این عملیات را روز هشتم ثور به مناسبت بیست و یکمین سالگرد پیروزی مجاهدین آغاز می‎کند.
گروه‎های جهادی در هشتم ثور ۱۳۷۱ با ساقط کردن دولت دکتر نجیب‎الله وارد کابل شدند و پس از آن سال‎ها از این روز به عنوان روز پیروزین مجاهدان بزرگداشت می‎شد.
اما در سال‎های اخیر این رسم تقریباً کنار گذاشته شده و مراسم رسمی از سوی دولت برگزار نمی‎شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.