کرزی: احساسات مردم افغانستان برضد پاکستان به اوج خود رسیده است

- ۲۲ ثور ۱۳۹۲

رییس‌جمهور کرزی در دیدار با معاون وزارت خارجۀ امریکا گفته است که احساسات مردم افغانستان در روزهای اخیر برضد پاکستان به اوج خود رسیده است.
بر اساس اعلامیۀ ریاست‏جمهوری، حامد کرزی و ویلیام برنز در بارۀ پروسۀ صلح، موافقتنامۀ امنیتی میان افغانستان و امریکا، زندانیان افغان در زندان گوانتانامو، درگیر‌های اخیر میان نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان و مسایل منطقه‌یی بحث و تبادل نظر کردند.
رییس‎جمهور کرزی که پیش از این نیز از جنرال دنفورد فرمانده نیروهای ناتو و سفیر امریکا در افغانستان خواسته بود تا حکومت آن کشور زندانیان افغانستان را که در زندان گوانتانامو زندانی هستند، به جانب افغانستان تسلیم نماید، یک‌بار دیگر این موضوع را با معاون وزارت خارجۀ ایالات متحده امریکا مطرح کرد و از وی خواست تا حکومت امریکا زندانیان افغان در زندان گوانتانامو را به وطن‌شان بر گرداند.
حامد کرزی در این دیدار تأکید کرد که تأمین امنیت در افغانستان برای امضای موافقتنامۀ امنیتی میان دو کشور بسیار مهم می‌باشد و ایالات متحدۀ امریکا باید بر همکاری و تلاش‌هایش در جهت موفقیت پروسه صلح افغانستان ادامه دهد.
همچنان در این دیدار، رییس‌جمهور کرزی در رابطه به خط دیورند و درگیری‌های اخیر میان نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان گفت که افغان‌ها خط دیورند را هرگز قبول نکرده‌اند و احساسات مردم افغانستان علیه پاکستان پس از درگیری‌های اخیر در ولسوالی گوشته، به اوجش رسیده است.
در این حال، ویلیام برنز معاون وزارت خارجۀ ایالات متحده امریکا گفت که ایالات متحد امریکا برای کمک و همکاری به پروسۀ صلح افغانستان متعهد است.
وی در ارتباط به خواست افغانستان مبنی بر تسلیمی زندانیان افغان که در حال حاضر در زندان گوانتامامو زندانی می‌باشند، گفت که خواست متذکره را با مقامات کشورش در میان خواهد گذاشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.