وزیران خارجۀ اتحادیۀ اروپا: به حمایت از توسعۀ افغانستان ادامه می‎‌دهیم

- ۰۶ جوزا ۱۳۹۲

وزیران امور خارجۀ کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه ماموریت نیروی اروپایی تشکیل و آموزش پولیس افغانستان را تا ۳۱ دسمبر ۲۰۱۴ تمدید کردند.
دسمبر ۲۰۱۴ تاریخی است که برای خروج نیروهای ناتو از افغانستان پیش بینی شده است.
اتحادیه اروپا در بیانیه‌یی تصریح کرد، بودجه‌یی ۱۰۸ میلیون یورویی برای این ماموریت از اول جون ۲۰۱۳تا پایان سال ۲۰۱۴ اختصاص یافته است، هدف از این ماموریت ایجاد نیروهای پولیس دایم و موثر افغان تحت مدیریت دولت افغانستان است.
دفتر اتحادیۀ اروپا که مأموریت آموزش پولیس افغانستان را بر عهده دارد در کابل مستقر است و تحت ریاست کارل اکه روگ قرار دارد و حدود ۳۵۰ عضو اروپایی دارد. شماری از اعضای باتجربه پولیس و نیروهای محلی هم عضو این نیرو هستند.
این نیرو که سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرد به سبب فقدان ماموریتی روشن که به آن امکان دهد جایگاه خود را در مجموعه عملیات گسترده بین المللی ناتو یا سازمان ملل متحد در افغانستان بازیابد با شروع دشواری روبرو شده بود.
برای اصلاح این وضع اتحادیه اروپا سپس تلاش کرد مسوولیت‌ها را مشخص کند: ناتو مسوولیت آموزش حدود ۱۳۰ هزار نیروی عادی پولیس را برعهده گرفت و وظیفه آموزش فرماندهان پولیس و مقامات وزارتخانه‌ها به «یوپل» واگذار شد.
اروپایی‌ها در چارچوب این ماموریت در سال ۲۰۱۰ یک دانشکده پولیس را افتتاح کردند که تاکنون بیش از ۴۵۰۰ افسر را تربیت کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، وزیران اروپایی دوشنبه اطمینان دادند اتحادیه اروپا به حمایت از توسعه افغانستان در سال‌های آینده از جمله در زمینه حاکمیت قانون ادامه خواهد داد.
نیروهای پولیس غالباً هدف حملات طالبان قرار می‌گیرند به همین علت شماری از مقامات افغان خواستار ادامۀ کار یوپل پس از سال ۲۰۱۴ شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.