دروازۀ دانشگاه کابل کماکان بسته است کرزی: لحظه‌یی از وقت استادان و دانشجویان را ضایع نکنید

- ۲۴ جوزا ۱۳۹۲

در حالی که اعتصاب شماری از دانشجویان و استادان دانشگاه کابل هنوز هم ادامه دارد، رییس‌جمهور کرزی از تمام احزاب سیاسی خواست تا از نهادهای تحصیلی به خاطر برآورده شدن اهداف سیاسی‌شان استفاده نکنند.
رییس‌جمهور کرزی شب جمعه در سخنرانی رادیویی‌اش روی این مساله تاکید کرد.
به گفته آقای کرزی، در جریان دوازده سال گذشته همواره روی این مساله تاکید شده است که از مراکز تعلیمی و تحصیلی تنها برای آموزش استفاده شود.
رییس جمهور کرزی افزود: « از تمام استادان گرامی و دانشجویان عزیز می‌خواهم که نیاز مبرم مردم افغانستان درس و تعلیم را در نظر داشته باشند و نگذارند که حتی لحظه‌یی از وقت استادان گرامی ما و جوانان ما ضایع شود، به همین دلیل از تمام سیاسیون و گروهای سیاسی کشور می‌خواهم که غرض پیشبرد اهداف سیاسی‌شان از موسسات تعلیمی استفاده نکنند. »
حدود یک ماه قبل شماری از دانشجویان دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه کابل به خاطر برکناری رییس و یک تن از استادان این دانشکده دست به اعتصاب غذایی زده بودند. این اعتصاب پس از آن خاتمه یافت که مقامات وعده سپردند که به خواسته‌های آنها رسیده‌گی می‌نمایند.
پس از آن ده‌ها تن از دانشجویان و استادان دانشگاه کابل اعتصاب درسی را آغاز کردند. آن‌ها از حکومت خواستند تا عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی از سمت‌اش برکنار شود و حکومت در کار نهادهای تحصیلی مداخله نکند.
در همین حال، فیصل امین یکی از استادان دانشگاه کابل روز گذشته به رادیوی آزادی گفت، این اعتصاب کننده‌گان از سوی هیچ گروه سیاسی حمایت نمی‌شوند.
او افزود: «از هفده روز بدینسو استادان دانشگاه کابل دست به اعتصاب زده اند، اما هیچ اجازه ندادند که وکیل پارلمان و یا کدام چهرۀ سیاسی مشخص بیاید و از آنها حمایت کند، فقط خواسته‌های استادان و دانشجویان دانشگاه کابل خواسته‌های صنفی است و به هیچ فرد دیگر اجازه ندادند تا از آن‌ها حمایت نمایند.»
آقای امین همچنان گفت، تا زمانی‌که حکومت به خواسته‌های اعتصاب‌کننده‌ها رسیده‌گی نکند، آنها به اعتصاب‌شان ادامه می‌دهند.
دست‌کم ۲۰ روز است که دروازۀ دانشگاه کابل بر روی دانشجویان بسته است. حکومت افغانستان تا اکنون هیچ اقدامی به خاطر حل این معضل نکرده است.
استادان و دانشجویان دانشگاه کابل می‎گویند تا هنگامی که به خواست‎های آن‎ها رسیده‎گی صورت نگیرد، به دروس خویش ادامه نخواهند داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.