ستایش از عملکرد نیروهای امنیتی افغانستان

- ۲۷ میزان ۱۳۹۲

روزنامه نیوریورک تایمز در مقاله‌یی توانایی نیروهای امنیتی افغان در پاسخ به حملات طالبان و خنثی‌سازی برنامه‌های این گروه در سال جاری میلادی را ستود.
روزنامه امریکایی نیویارک تایمز در تازه‌ترین مطلب خود از قول برخی مقامات افغان و امریکایی نگاشته است که شبه نظامیان طالبان در سال جاری در بسیاری از حملات خود ناکام بوده‌اند.
این روزنامه در ارزیابی خود که با حضور فرماندهان، مقامات و رهبران محلی انجام شده است، بخش مهمی از تلاش‌های امریکایی‌ها و افغان‌ها برای ایجاد تفاهمنامه طولانی‌مدت برای حمایت نیروهای افغان، برگزاری انتخابات و خروج نیروهای خارجی تا ماه‌های آینده را بررسی کرده است.
نیویوک تایمز در عین حال نوشته است که نیروهای افغان هنوز هم به آموزش و حمایت نیروهای خارجی نیاز دارند.
یک مقام پنتاگون گفته است که نیروهای امنیتی افغان نیازمند فراگیری آموزش‌های بیشتری هستند زیرا آنان در حال حاضر تلفات زیادی را متحمل می‌شوند.
در این گزارش برخی از فرماندهان امریکایی و افغان روحیه نیروهای بومی را خوب توصیف کرده‌اند.
به گفته فرماندهان آمریکایی، ارزیابی آنان نشان می‌دهد که طالبان در هیچ یک از اهداف اعلام شده خود موفق نبوده‌اند.
یک مقام وزارت دفاع امریکا با خوش‌بینی به آینده افغانستان گفت: تروریست‌ها می دانند که این آخرین فصل جنگی آنان پیش از انتخابات سال ۲۰۱۴ است.
در این گزارش گفته شده است که طالبان در پذیرفتن مسوولیت حملات نیروهای سبز بر آبی که در آن ۶۰ عضو نیروهای خارجی کشته شدند، به سرعت عمل و بر افزایش آن در سال جاری تأکید کردند اما با افزایش تدابیر امنیتی حمله‌های آنان در سال جاری میلادی توانست تنها ۱۴ قربانی از نیروهای خارجی بگیرد.
مقامات سیاسی، نظامی و کارشناسان افغان بارها بر افزایش توانمندی نیروهای امنیتی افغانستان تأکید کرده‌اند و مهمترین معضل پیش‌روی ارتش و پلیس افغانستان را عدم تجهیز و آموزش مناسب وعده‌های بدون عمل نیروهای خارجی عنوان کرده‌اند.
در این راستا بارها مقامات نظامی افغان و رییس جمهور کشور از مقامات امریکایی و اروپایی خواسته‌اند نیروی هوایی افغانستان را تجهیز کرده و به وعده‌های خود در خصوص مجهز کردن نیروهای افغان به سلاح‌های سنگین و تجهیزات زرهی عمل کنند درخواستی که هنوز هم از جانب نیروهای خارجی محقق نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.