نامزدوزرا به مجلس معرفی می‌شوند خبر انتخاب خرم در کمیسیون انتخابات بی‌بنیاد است

- ۱۳ سنبله ۱۳۹۱

سخنگوی ریاست‌جمهوری می‌گوید که خبر گماشته‌شدن رییس‌ دفتر رییس‌جمهور کرزی در ریاست کمیسیون مستقل انتخابات، کاملاً بی‌بنیاد است.
ایمل فیضی سخنگوی رییس‌جمهور کرزی به روزنامۀ ماندگار گفت: موضوع انتخاب آقای خرم، به حیث رییس کمیسیون مستقل انتخابات کاملاً بی‌اساس است؛ این مساله از سوی برخی جریان‌های سیاسی و رسانه‌های داخلی شایعه شده است.
آقای فیضی با انتقاد از این رسانه‌ها گفت: برخی‌ رسانه‌ها بدون درک مسوولیت خود در قبال مردم، شایعه‌ها را منتشر می‌کنند و اذهان عامه را به بی‌راهه می‌کشانند؛ انتخاب رییس دفتر رییس‌جمهور در کمیسیون انتخابات کاملاً بی‌بنیاد است.
به گفتۀ سخنگوی رییس‌جمهور، آقای کرزی صرف در زمینۀ تعیین وزرای داخله، دفاع و رییس عمومی امنیت ملی تصمیم گرفته است.
فیضی گفت که نامزدان وزارت‌های دفاع ملی، امور داخله، ریاست‌ عمومی امنیت ملی از سوی رییس‌جمهور برگزیده شده و به زودی به مجلس نماینده‌گان معرفی می‌شوند.
با این حال دارالانشای شورای وزیران اعلان کرده است که رییس جمهور کرزی بسم الله محمدی را به حیث نامزد وزارت دفاع، مجتبی پتنگ را به حیث نامزد وزارت داخله، اسد الله خالد را به حیث نامزد ریاست عمومی امنیت ملی و حاجی دین محمد را به حیث نامزد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل تعیین کرده است.
تقرر دوبارۀ نبیل غلط است
سخنگوی رییس‌جمهور همچنان تعیین دوبارۀ رحمت‌الله نبیل در ریاست عمومی امنیت ملی را رد می‌کند.
آقای فیضی گفت که انجنیر نبیل تاهنگامی که رییس جدید امنیت ملی از سوی مجلس رای اعتماد به دست بیاورد، به حیث سرپرست در ریاست عمومی امنیت ملی به کارش ادامه می‌دهد.
پیشتر برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی دوباره از سوی رییس‌جمهور کرزی به این سمت گماشته شده است.
اما سخنگوی رییس‌جمهور گفت که در فیصلۀ رییس‌جمهور مبنی بر برکناری آقای نبیل هیچ تغییری نیامده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.