پدر معنوی طالبان: عملیات برضد طالبان متوقف شود

گزارشگر:8 جدی 1392 - ۰۷ جدی ۱۳۹۲

mandegar-1رهبر معنوی طالبان پاکستان از دولت این کشور خواست در مذاکره با طالبان جدی بوده و برای این منظور توقف کامل حملات پهپادهای امریکایی در حین مذاکرات را تضمین کند.
مولانا سمیع الحق رهبر معنوی طالبان و رهبر شورای دفاعی پاکستان، عصر روز گذشته با شرکت در یک کنفرانس خبری در لاهور ابراز داشت: بزرگترین چالش کشور کنار آمدن با طالبان پاکستان است.
وی افزود: مذاکره با طالبان تنها راه برقراری امنیت در پاکستان است و هیچ راه دیگری در این زمینه موفقیت‌آمیز نخواهد بود.
سمیع الحق تأکید کرد: قبل از مذاکره با طالبان باید امنیت آنان با توقف کامل حمله پهپادهای امریکایی تضمین شود و تنها دولت با مواضع قاطع در برابر آمریکا می‌تواند این موضوع را تضمین کند.
وی گفت: طالبان به قوانین پاکستان احترام می‌گذارند زیرا عمل به همین قوانین تضمین کننده اجرای نظام اسلامی و شرعی در کشور است اما از ۶۰ سال پیش تاکنون تمام دولت‌هایی که در پاکستان روی کار آمدند به قوانین این کشور عمل نکرده‌اند.
به گفته رهبر معنوی طالبان، پس از حادثه ۱۱ سپتمبر، تمام دولت‌هایی که زمام قدرت را به دست گرفتند، تحت سلطه بیگانگان اداره می‌شدند.
وی افزود: تصور می‌شد با روی کار آمدن نظام دموکراسی اوضاع بهتر خواهد شد اما آصف علی زرداری و نواز شریف نیز مانند دولت‌های قبلی عمل کردند.
سمیع الحق در پایان ضمن مخالفت با ادامه عملیات نظامی علیه طالبان هشدار داد، آتش این جنگ کل پاکستان را فرا می‌گیرد و پولیس نمی‌تواند از گسترش نا‌امنی در کشور جلوگیری کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.