سخنگوی داکتر عبدالله: ترور دوتن از همکاران ما ریشۀ سیاسی و انتخاباتی دارد

گزارشگر:14 دلو 1392 - ۱۳ دلو ۱۳۹۲

mandegar-3شامگاه روز شنبه دوتن از اعضای ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله در ولایت هرات به ضرب گلوله کشته شدند.
ایتلاف ملی افغانستان کشته‌شدن دوتن از همکاران‎شان را در شب آغاز کمپاین‎های انتخاباتی، توطیه‎یی «سیاسی و انتخاباتی» خوانده است.
فاضل سنگچارکی، یکی از سخنگویان داکتر عبدالله گفت: تایید می‌کنم که دکتر همدرد مسوول ستاد انتخاباتی ما در هرات، به دست مردان مسلح کشته شد. علاوه بر این یکی دیگر از اعضای این تیم در این تیراندازی جان باخت.
سخنگوی پولیس هرات نیز گفت: این دو تن به نام‌های احمد همدرد و شجاع‌الدین دو تن از مسوولان ستاد انتخاباتی دکتر عبدالله به ضرب گلوله مردان ناشناس کشته شدند.
هنوز هیچ گروهی مسوولیت این تیراندازی را برعهده نگرفته است؛ اما فضل‌الرحمان اوریا یک سخنگوی دیگر داکتر عبدالله، این حادثه را به بازی‎های «انتخاباتی و سیاسی» پیوند داده است.
یکی از نزدیکان دکتر عبدالله نیز گفت: ما به نیروهای امنیتی اعلام کرده‌ بودیم که ممکن است تهدیدهای احتمالی بیشتری وجود داشته باشد اما متاسفانه علی رغم تدابیر امنیتی شدید و حضور نیروهای پولیس این رویداد صورت گرفت.
سخنگوی دکتر عبدالله افزود: این رویداد در آغاز مبارزات انتخاباتی یک نشانه بد محسوب می‌شود. حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان مراتب تسلیت خود را به دکتر عبدالله ابراز داشت و به وی تضمین داد که تحقیقات درباره این حمله صورت می‌گیرد.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.