رییس‌جمهور کرزی: نتایج انتخابات در زمان تعیین‌شده اعلام شود

گزارشگر:30 حمل 1393 - ۲۹ حمل ۱۳۹۳

رییس‌جمهور کرزی ابراز امیدواری کرده است که کمیسیون‎های مستقل انتخابات و رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی نتایج انتخابات را در زمان تعیین شده اعلام کنند.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز ۱۶ حمل برگزار شد و براساس برنامه‌ریزی انجام شده نتایج شمارش آرا باید تا روز چهارم ثور اعلام شود.
تاکنون کمیسیون انتخابات فقط ۱۰ درصد آراء را شمارش و نتیجه آن را اعلام کرده است. روند کُند شمارش آراء اکنون باعث نگرانی مردم افغانستان شده است.
رییس‌جمهور کرزی در سخنرانی رادیویی خود که هر ۱۵ روز یکبار منتشر می‎شود، تاکید کرده که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید به رای مردم و نتایج مشروع انتخابات احترام بگذارند تا ثبات، اعتماد و مردم سالاری در این کشور تحکیم شود.
او افزوده است که رییس جمهوری آینده افغانستان، رییس جمهوری تمام کشور است و باید به وفاق ملی در افغانستان توجه نماید.
رییس جمهوری افغانستان همچنین گفته است که امیدوار است که حکومت جدید افغانستان برای ترقی، آرامش، صلح و ثبات در این کشور گام‌های اساسی را بردارد.
کرزی از کمیسیون‌های انتخابات و رسیده‌گی به شکایت انتخاباتی خواسته که روند انتخابات این کشور را بر اساس قانون و به شکلی مستقل و شفاف پیش ببرند تا اراده مردم افغانستان در آن محقق شود.
از روز برگزاری انتخابات تا کنون گمانه‌زنی‌ها در مورد نتایج انتخابات، احتمال تقلب و دستبرد به آرا مردم، گزارش‌های مربوط به مذاکرات پنهانی و نگرانی‌ها از اعمال نفوذ دولت بر نتایج انتخابات تا حدی موجب ایجاد فضای بی‌اعتمادی شده‌ است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.