عبدالله عبدالله در مصاحبه با رویترز: امیدوارم نتیجۀ دلخواه‌مان در همین دور رقم بخورد

گزارشگر:2 ثور 1393 - ۰۱ ثور ۱۳۹۳

داکتر عبدالله عبدالله ، نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری از ائتلاف با زلمی رسول در صورت رفتن انتخابات به مرحله دوم سخن گفت.
عبدالله عبدالله در مصاحبه با رویترز با بیان این‌که از نتایج اعلام شده تعجب نکرده است، خاطر نشان کرد: امیدوار است که نتیجه دلخواه وی در همین دور انتخابات رقم بخورد و نیاز به برگزاری دور دوم انتخابات نباشد.mnandegar-3
وی در عین حال تصریح کرد: برای این احتمال نیز آماده است و به همین منظور از زلمی رسول، که نزدیک به ده درصد آرا را به خود اختصاص داده، خواسته‌ام تا در دور دوم به تیم ما بپیوندد.
عبدالله عبدالله با بدست آوردن ۴۴.۴ فیصد آرای شمارش شده در صدر قرار دارد.
نزدیک ترین رقیب عبدالله، اشرف غنی احمدزی ۳۳.۲% آرا را کسب کرده است.
بر اساس اعلام کمیسیون مستقل انتخابات تاکنون۵۰% آرای سی و چهار ولایت شمارش شده است.
توقف اعلام نتایج انتخابات
این درحالی است که اشرف غنی احمدزی روز دوشنبه طی یک نشست خبری از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا اعلام نتایج قسمی انتخابات را متوقف سازد.
آقای احمدزی در این نشست تاکید کرد که در هر صورتی آرای مردم باید عاری از تقلب باشد و در این مورد هم نهادهای انتخاباتی و هم نامزدها تلاشهای خود را به کار بندند.
اشرف غنی احمدزی از اعلام نتایج به صورت تدریجی انتقاد کرد و گفت که براساس تقویم انتخابات، نتایج اولیه باید تنها در روز چهارم ثور و نتایج نهایی آن در ۲۴ این ماه اعلام شود.
آقای احمدزی معتقد است که اعلام تدریجی نتایج انتخابات باعث سردرگمی مردم می‌شود و کمیسیون دیگر نباید به این شیوه ادامه دهد، اما کمیسیون هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.