داکتر اشرف غنی: نظام تحصیلات عالی، جوابگوی نیازمندی امروز نیست

گزارشگر:7 جوزا 1393 - ۰۶ جوزا ۱۳۹۳

mnandegar-3داکتر اشرف غنی احمد زی نامزد ریاست جمهوری می‌گوید که نظام تحصیلات عالی افغانستان جواب‌گوی نیازمندی‌های امروزی نیست و نیازمند اصلاحات جدی می‌باشد.
آقای احمدزی که در جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه در کابل سخن می‌گفت، بیان داشت که نظام تحصیلات عالی کشور فاقد یک برنامه مناسب و دقیق برای درازمدت است.
داکتر احمدزی اظهار داشت که هدف اساسی نظام تحصیلات عالی باید تربیت و تقدیم نمودن افراد متخصص بر اساس نیازمندی های امروزی باشد.
وی همچنین خاطر نشان ساخت که در نظام تحصیلات عالی کشور، باید دانش تخنیکی با ارزش‌های اسلامی همگام باشد.
این نامزد ریاست جمهوری در ادامه افزود: « در ۱۰ سال آینده، شهادت نامه‌های پوهنتون های کشور باید حداقل در منطقه داری اعتبار باشد».
داکتر احمدزی تأکید نمود که در صورت پیروزی در انتخابات، برنامه های منظم کاریابی برای دانشجویان را روی دست گرفته و معضل بیکاری جوانان تحصیل کرده را از بین خواهد برد.
وی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی را همکار برای آموزش نسل آینده خوانده و خاطرنشان ساخت که در آینده باید دانشگاه‌های دولتی نیز به حیث تصدی های دولتی بتوانند با ابتکار مسوولین شان بودجه زا ظاهر شوند.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌گردد که پیش از این نیز بسیاری از آگاهان امور، نظام تحصیلی در کشور را نسبت به نیازمندی‌های امروزی ناکارآمد خوانده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.