شماری از علما: تقـلب در انـتخابات حـرام است

گزارشگر:17 جوزا 1393 - ۱۶ جوزا ۱۳۹۳

شماری از علمای دینی در نشست مشترک با نهادهای جامعه مدنی، هر نوع تقلب، فریب‌کاری و تخطی در انتخابات دور دوم را حرام و مردود دانستند.
به باور علمای دینی، رای امانتی است که مردم باید آنرا صادقانه استعمال کنند و از سوی دیگر نهادهای انتخاباتی باید به این امانت ملی احترام بگذارند و به آن خیانت نکنند.
عبدالمالک ضیایی رییس عمومی مساجد وزارت حج و اوقاف، تقلب و تخطی انتخاباتی را بزرگترین فریب ملی خواند و گفت، در دین اسلام کسانی‌که فریب می‌کنند، منافق گفته می‌شود و عذاب شدید برای آن تعیین شده است.mnandegar-3
او گفت: «برای کسانی‌که به خدعه و مکر صندوق را پُر می‌کنند و او طرف‌دار مکتب نیست، طرف‌دار نظام اقتصادی و اجتماعی نیست او طرف‌دار عصبیت و قومیت شده است، برای از این عذاب شدید است. «
آقای ضیایی افزود، کسانی‌که در مقابل تقلب و تخطی غفلت می‌کنند به بحران اقتصادی، اجتماعی و بحران ملی روبرو خواهند شد.
مرتضا حامد یک تن از علمای دین اشخاص متقلب را مجرم خطاب کرد و گفت، اگر مسیر شمارش آرا به انحراف برود، باعث بحران بزرگ در جامعه خواهد شد.
این عالم دینی بیان داشت:» کسی‌که به عدالت اسلامی و حقوق ملت خیانت می‌کند و کسی‌که در ارزش‌های دینی و روند تاسیس نظام اسلامی خیانت می‌کند، مجرم است و محکوم است و خداوند جزای او را می‌دهد.»
آقای حامد افزود، علمای دینی در مدیریت و رهبری مردم و دولت نقش اساسی دارد و به عنوان یک نیروی رهبری کننده جامعه باید به مردم آگاهی دهند.
علمای دینی از مردم به ویژه زنان خواستند تا با اشتراگ آگاهانه و گسترده در دور دوم انتخابات به نظام سیاسی آینده مشروعیت بخشند.
همچنان این علما از رییس جمهوری آینده نیز خواستند که احکام و اوامر دین اسلام را اساس حکومت‌اش قرار دهد.
علمای دینی در حالی تقلب و تخطی انتخابات انگشت انتقاد بر می‌دارد و آن را حرام می‌خوانند که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۹۰۰ مورد شکایت در مورد تخلف و تقلب انتخاباتی ثبت گردید که در نتیجه بررسی آن صدها هزار رای باطل اعلان شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.