در محفل گرامی‌داشت از هفتۀ شهید در دانشگاه پزشکی کابل: ترور اندیشۀ قهرمانان خطرناک‌تر است

گزارشگر:هارون مجیدی/ 25 سنبله 1393 - ۲۴ سنبله ۱۳۹۳

از هفتۀ شهید و سیزدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور در دانشگاه طبی کابل گرامی‌داشت به عمل آمد.
در این برنامه که روز یک شنبه برگزار شده بود، شمار زیادی از دانشجویان و استادان دانشگاه اشتراک کرده بودند و پیرامون ابعاد زنده‌گی و عملکرد قهرمان ملی کشور سخن زدند.
این دانشجویان گرامی‌داشت از هفتۀ شهید را ترویج فرهنگ آزادی‌خواهی و ایثار تلقی کرده بیان داشتند که افغانستان هر روز دچار توطیه‌های گوناگون است و جوانان برای بقای نظام جدید فرهنگ ایثار و حق‌خواهی را در خود پرورش دهند. mnandegar-3
شیرین آقا ظریف رییس دانشگاه طبی کابل گفت: «انسان‌ها در معرض نابودی قرار دارند و مرگ سراغ‌شان می‌آید؛ اما مرگ بسیاری از انسان‌ها شبیه به همدیگر اند تنها می‌آیند و می‌روند و اثری برای ماندگاری از خود به جا نمی‌گذارند.»
آقای ظریف خاطر نشان کرد: اما در جریان تاریخ ملل و سرزمین ما کسانی بوده اند که با فرهنگ ایثار، عدالت‌پسندی و آزاد اندیشی آمدند افتخاراتی را نصیب شدند و اگر امروز به گونۀ فزیکی با ما نیستند اما به گونۀ معنوی در قلب‌های ما جا دارند.
رییس دانشگاه طبی کابل افزود: هفتۀ شهید که با شهادت گرامیترین چهرۀ تاریخ-شهید احمد شاه مسعود- پیوند خورده است که او با فدای جان خود در راه حق نام خود را در برگ‌های زرین تاریخ ثبت نموده است.
آقای ظریف هم‎چنان گفت: شهید احمد شاه مسعود با شهادت خودش صدای بیدار باشی را به جهان رساند.
او تأکید کرد: قهرمانان مردمان کوچک نیستند بل، آنان یک ملت هستند و خطرناک‌تر از ترور قهرمان ترور اندیشۀ آنان است.
رییس دانشگاه طبی کابل تأکید کرد: «بایست گرامی‌داشت از سالروز شهادت قهرمان ملی و هفتۀ شهدا را هر سال باشکوه‌تر از پارینه برگزار نماییم و از این طریق پیام قهرمانان و مبارزان را برای نسل نو که به عنوان قشر روشن‌نگر در اجتماع حضور دارند، انتقال دهیم.»
در ادامۀ این محفل شماری از دانشجویان دانشگاه طبی کابل مقالات و اشعاری را که به این مناسبت ترتیب کرده بودند به خوانش گرفتند.
این دانشجویان شهید احمد شاه مسعود را چهرۀ بی بدیل تاریخ دانسته گرامی‌داشت از هفتۀ شهدا را ترویج فرهنگ ایثار بیان نمودند.
این دانشجویان تأکید کردند، شهادت و ایثار مایه بقای دولت نو پای ما است که از برکت جهاد و مقاومت مردم افغانستان ایستاد مانده است.
از هفتۀ شهید و سالروز شهادت قهرمان ملی کشور همه ساله در داخل و بیرون از کشور گرامی‌داشت صورت می‌گیرد و ام‌سال نیز از این روز طی برنامه‌های متنوع گرامی‌داشتبه عمل آمد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.