کمیسیون انتخابات: اصلاحات در این کمیسیون مطابق قانون اساسی باشد

گزارشگر:29 میزان 1393 - ۲۸ میزان ۱۳۹۳

احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون انتخابات افغانستان میگوید، مانند سایر ادارات، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز به اصلاحات نیاز دارد اما این اصلاحات باید مطابق قانون اساسی باشد.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی روز شنبه در دیدار با برخی از سران قوم و تاجران ولایت بلخ گفت، باید اصلاحات جدی در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به وجود آید.
آقای نورستانی به رادیو آزادی گفت، با اصلاحات در کمیسیون هیچ نوع مخالفت ندارم، اما اصلاحات باید در چوکات قانون اساسی باشد.mnandegar-3
پس از آنکه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دوم رفت، عبدالله عبدالله کمیسیون مستقل انتخابات را همواره متهم به تقلب گسترده کرد و با نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات مخالفت نشان داد.
رییس کمیسیون مستقل انتخابات ادعای تقلب در روند انتخابات را تایید می‌کند اما می‌افزاید که در این تخطی‌ها تمام جناح‌های دخیل در انتخابات دست داشتند.
او گفت: «در تخطی‌ها و تقلبی که از آدرس آقای عبدالله عبدالله ادعا شده بود، در آن تنها کمیسیون نه بلکه نماینده‌گان هر دو ستاد انتخاباتی، طرفداران آنها، بعضی از ارگان‌های دولتی نیز دخیل بودند.»
اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان پس از مراسم تحلیف بارها روی آوردن اصلاحات در تمام ادارات دولتی تاکید ورزیده اما تا کنون در مورد اصلاحات در کمیسیون‌های انتخاباتی به صراحت چیزی نگفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.