بعیدترین نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا

- ۰۶ اسد ۱۳۹۲

وین رونی این روزها به یاغی درجه اول فوتبال اروپا تبدیل شده است. با آمدن دیوید مویس به جای سر آلکس فرگوسن این بازیکن ساز جدایی از منچستریونایتد کوک کرد و هر روز تیتر نخست مطبوعات ورزشی انگلیس شده است.
مدت‌هاست که بحث انتقال وین رونی از منچستریونایتد به باشگاهی دیگر به گوش می‌رسد؛ انتقالی که اگر صورت گیرد، یکی از پرحرف و حدیث‌ترین انتقالات فوتبال اروپا خواهد شد، زیرا هیچ کس پیش‌بینی چنین انتقالی را نمی‌کرد. رونی مهاجم اول شیاطین‌سرخ بود ولی پس از آمدن فان‌پرسی و رفتن فرگوسن او نیز انگیزه‌ای برای ماندن در منچستریونایتد ندارد.
البته در فوتبال اروپا اتفاق‌های مشابه زیادی افتاده است. نقل و انتقالاتی که کسی انتظار آن را نداشته اما به یک باره رخ می‌دهند و تمام معادلات را بر هم می‌زنند.
در زیر غیرقابل‌ پیش‌بینی‌ترین نقل‌وانتقالات اروپا را می‌خوانیم:

۱- لوئیس فیگو از بارسلونا به رئال‌مادرید
فیگو پنج سال خوب را در نوکمپ سپری کرد و هیچ کس این انتظار را نداشت که این هافبک پرتغالی بارسا را ترک کند اما او این کار را کرد؛ آن هم به مقصد رئال‌مادرید. اتفاقی که خشم و کینه بارسایی‌ها از رئال را دو چندان کرد و تا چند فصل ال‌کلاسیکوهای دو تیم را تحت تاثیر قرار داد. استقبال هواداران بارسلونا از فیگو با کله خوک و دالر به خوبی می‌تواند نشان دهد که چقدر این انتقال برای بارسایی‌ها ناراحت کننده بود. فیگو در جولای ۲۰۰۰ با ۳۷ میلیون پوند از بارسلونا راهی رئال‌مادرید شد و بازی‌های زیبایی را در رئال انجام داد اما هواداران بارسلونا هیچ وقت او را نخواهند بخشید.

۲- اریک کانتونا از لیدزیونایتد به منچستریونایتد
هافبک فرانسوی در نومبر ۱۹۹۲ با ۱٫۲ میلیون پوند راهی منچستریونایتد شد. کانتونا در لیدز موفق شد قهرمان رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های انگلیس شود. از جمله بازی‌های زیبای او هت‌تریک برابر لیورپول در ومبلی بود. پس از این هت تریک او محبوب منچستری‌ها شد و با قراردادی بزرگ در آن روزهای انگلیس راهی اولدترافورد شد. انتقال او یکی از بزرگترین خرید‌های جزیره بود. کانتونا در منچستریونایتد عملکرد خوبی داشت و نشان داد جانشین قابلی برای شماره ۷ منچستر هست که پیش از او بر تن جرج بست بود.

۳- دیگو مارادونا از بارسلونا به ناپولی
کمتر بازیکنی است که در بارسلونا طی ۵۸ بازی بتواند ۳۸ گل بزند اما ال دیگو این کار را در بارسلونا کرد و در حالی که همه منتظر ماندن و درخشش او در نوکمپ بودند، به یکبا ره از ناپولی سردرآورد. مارادونا در ناپولی عملکرد خوبی داشت و فاتح اسکودتو شد. هر چند انتقال او خیلی به سود ناپولی و خود او تمام شد اما رفتنش از بارسلونا به ناپولی برای خیلی ها عجیب بود.

۴- ریو فردیناند از لیدزیونایتد به منچستریونایتد
مدافع روزهای خوش لیدز هیچ وقت نتوانست محبوب بندری‌ها شود. او در ۲۰۰۲ با ۳۰ میلیون پوند راهی منچستریونایتد شد. هر چند خیلی‌ها معتقدند لیدز به دلیل بحران مالی فردیناند را فروخت اما نباید از این حقیقت به سادگی بگذریم که ریو فردیناند هیچ تلاشی برای ماندن نکرد. در آن زمان پرداخت ۳۰ میلیون پوند برای یک مدافع در فوتبال انگلیس کمی عجیب بود. به همین خاطر انتقال ریو فردیناند به منچستریونایتد یکی از غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا بوده است.

۵- فرناندو تورس از لیورپول به چلسی
لیورپولی‌ها هیچ‌گاه باورشان نمی‌شد «ال‌نینو» بازیکن محبوب آنها آنفیلد را ترک کند اما مهاجم اول اسپانیا در جنوری ۲۰۱۱ یکی از پرهزینه‌ترین انتقالات جزیره را رقم زد و با ۵۰ میلیون پوند به چلسی پیوست. البته نفرین هواداران لیورپول بدرقم تورس را گرفت که حتی در یک مقطع نتوانست برای چلسی گلزنی کند و به ناکام‌ترین مهاجم در لیگ برتر انگلیس تبدیل شد.
اکنون باید منتظر ماند و دید آیا وین رونی می‌تواند جانشین خوبی برای یاغی‌های فوتبال جهان باشد یا خیر. مطمیناً رفتن وین رونی از منچستریونایتد به چلسی تا مدت‌ها از خاطر هواداران یونایتد نخواهد رفت و این بازیکن را در جزیره بین هواداران منچستریونایتد منفور خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.