واکنش رییس‌جمهوری به یک مقالۀ روزنامۀ ماندگار

گزارشگر:19 عقرب 1393 - ۱۸ عقرب ۱۳۹۳

دکتر اشرف‌غنی رییس‎جمهوری کشور در پی نشر یک مقاله در روزنامۀ ماندگار، طی یک تماس تلیفونی از نویسندۀ این مقاله ابراز سپاس و امتنان کرد.
روز گذشته، روزنامۀ ماندگار در مقاله‌یی زیر عنوان «فاسدترین و پاک‌ترین ادارۀ دولتی»، خواستار اصلاحات سریع در ادارۀ ثبت احوال نفوس شده بود.
در ادارۀ ثبت احوال نفوس، روزانه صدها تن به دلیل بروکراسی منفی‌یی‌که در این نهاد وجود دارد، سرگردان این طرف و آن طرف می‎دوند. mnandegar-3
دکتر غنی در تماس با اداره روزنامه ماندگار، در صحبت با مجتبی امیری نویسنده‌ آن گزارش و مدیر خبر روزنامه گفت: گزارش شما را خواندم و به رییس تذکرۀ وزارت داخله زنگ زدم و گفتم تا یک هفتۀ دیگر یا بیایید پروسۀ ساده‎سازی را ایجاد کنید و یا خود را مستعفی بدانید.»
او گفت که به مردم افغانستان و روزنامه‌نگاران اطمینان بدهید که ما در پشت‌تان قرار داریم.
دکتر غنی افزود: «به کارتان ادامه بدهید؛ ما از ژورنالیزم تحقیقی حمایت می‎‏کنیم و فساد را در هر نهادی که وجود دارد افشا کنید.» این نخستین‌باری است که رییس‌جمهوری افغانستان در پی نشر یک نوشته، در رسانه‎ها واکنش نشان داده و برای اصلاحات در نهادهای دولتی خود دست به کار می‎شود.
اما اداره روزنامه ماندگار، ضمن سپاس از توجه رییس‌جمهوری اسلامی افغانستان، تأکید می‌کند که در آن گزارش به مشکلاتی توجه شده بود که در اداره «ثبت احوال نفوس» که تذکره یا شناسنامه‌های کاغذی را توزیع می‌کند بوده است؛ نه اداره شناسنامه‌های الکترونیکی که به تازه‌گی در چوکات وزارت داخله تأسیس شده است.
پیش از این، روزنامه‎‏نگاران در طول سیزده سال از بی‎توجهی دولت به کار رسانه‏‎ها اعتراض داشتند.
روزنامه‎نگاران این واکنش آقای رییس‎جمهور غنی را دلگرم‌‌کننده خوانده‎اند و باور دارند که آزادی بیان بدون توجه مسوولان امور به کار رسانه‌ها معنایی نخواهد داشت.‎
یکی از روزنامه‏نگاران به روزنامۀ ماندگار گفت که سیزده سال قلم زدیم، اما کوچکترین بهایی حامد کرزی به نوشته‏‎های ما قایل نشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.