فلم‌های ۲۰۱۵؛ اوج هیــجانِ ســینمایی

- ۲۷ جدی ۱۳۹۳

mnandegar-3سینمای جهان در سال ۲۰۱۵ میزبان اکران فلم‌های مهیجی خواهد بود که اوج هیجان را برای سینمادوستان به همراه خواهد داشت؛ از فلم جدید «جیمر باند»، «جنگ ستاره‌گان» و «مأموریت غیرممکن» تا ساختۀ‌ جدید سینماگران صاحب نامی چون «استیون اسپیلبرگ» و «کوئنتین تارانتینو».
در روزهای آغازین سال ۲۰۱۵ میلادی، نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین فلم‌هایی که امسال میهمانِ سینمای جهان خواهند بود.

«سریع و خشن ۷»
جدیدترین قسمت از سری فلم‌های «سریع و خشن» در نهایت از نیمۀ ماه جنوری به بعد پس از مشکلات فراوان در مسیر ساختِ این فلم اکشن و هیجانی اکران می‌شود. پس از این‌که «پل واکر»، یکی از بازیگران کلیدی مجموعه‌فلم‌های «سریع و خشن» در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی در یک سانحۀ راننده‌گی درگذشت، «جیمز وان»، کارگردان به همراه «کریس مورگان» فلم‌نامه‌نویس با ایجاد تغییراتی در فلمنامه و استفاده از صحنه‌هایی که از بازی وی به جا مانده، شرایط ادامۀ این مجموعه فلم را فراهم می‌کنند و در بخش‌هایی نیز از برادر «پل واکر» استفاده شد.
«پل واکر» در حالی که فلم «سریع و خشن» در نیمۀ فلم‌برداری بود، در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ درگذشت؛ حادثه‌یی که شوک بزرگی به تیم سازندۀ این فلم وارد کرد.

انتقام‌جویان
قسمت دوم فلم موفق و پرفروش «انتقام‌جویان» که «جاس ودن» همچون قسمت اول این فلم کارگردانی و نویسنده‌گی آن را بر عهده خواهد داشت، برای نمایش از اول می سال ۲۰۱۵ میلادی آماده خواهد شد.
قسمت اول این فلم ابرقهرمانی در سال ۲۰۱۳ با ثبت فروش ۴/۱ میلیارد دالری پرفروش‌ترین فلم سال شد، ضمن این‌که «انتقام‌جویان» سومین فلم پرفروش تاریخ سینمای امریکا پس از فلم‌های «تایتانیک» و «آواتار» است.
در قسمت جدید این فلم نیز «رابرت داونی جونیور»، «کریس ایوانز»، «مارک رافالو»، «کریس همسورث»، «اسکارلت یوهانسون»، «جرمی رنر» و «سامویل ال. جکسون» همان نقش‌های خود در فلم اول را تکرار خواهند کرد.

انیمیشن جدید پیکسار
انیمیشن جدید پیکسار با عنوان «Inside Out» به کارگردانی «پیتر دوکتر» نیز اکران خود را از ۱۹ جولای آغاز می‌کند. این فلم به تغییرات ذهنی یک دختر از دوران نوجوانی تا بلوغ می پردازد و اتفاقاتی که در ذهن او رخ می‌دهد، در این مسیر رشد را به تصویر می‌کشد.
«پیتر دوکتر» که اولین تجربۀ کارگردانی انیمیشن خود را تجربه می‌کند، داستان این انیمیشن را از دخترش که در همین سن‌وسال و درگیر دست‌وپنجه نرم کردن با مکتب و محلۀ جدیدشان است، الهام گرفته است.

درام جنگی «اسپیلبرگ»
درام جدید اسپیلبرگ با نقش‌آفرینی «تام هنکس» دربارۀ جنگ سرد با فلم‌نامه‌یی از «جویل» و «اتان کوین»، از مطرح‌ترین فلم‌نامه‌نویسان و البته کارگردانان جهان، از ۱۶ اکتوبر امسال راهی سینما‌ها خواهد شد.
این فلم که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است، روایت‌گر داستان واقعی «جیمز داناوان» وکیل است که پس از اتفاقاتی در بحبوحۀ جنگ سرد قرار می‌گیرد و برای آزادی «کری پاورز»، خلبان هواپیمای جاسوسی امریکا وارد مذاکره با «KGB» می‌شود. «اسپیلبرگ» سال ۲۰۱۲ فلم «لینکلن» با بازی «دنیژل دی‌لوییس» را به سینما آورده بود.

بیست‌وچهارمین «جیمز باند»
بیست‌وچهارمین قسمت از مجموعه فلم‌های اکشن «جیمز باند» با عنوان «شبح» از تاریخ ششم نوامبر ۲۰۱۵ اکران خود را از انگلستان آغاز می‌کند.
در این فلم «دنیل کریگ» برای چهارمین‌بار در نقش مأمور ۰۰۷ ایفای نقش خواهد کرد و کارگردانی قسمت جدید «جیمز باند» را همچون قسمت قبلی «سام مندز» برعهده دارد.
علاوه بر «دنیل کریگ» بازیگرانی سرشناسی چون «کریستوف والتس»، «اندرو اسکات»، «لیا سیدو»، «مونیکا بلوچی» و «دیوید باتیستا» مقابل دوربین این فلم خواهند رفت. سری فلم‌های «جیمز باند» با فروشی جهانی بیش از پنج میلیارد دالر در جایگاه دوم سری فلم‌های ادامه‌دار بعد از مجموعه فلم‌های «هری پاتر» قرار دارد.

«بازی‌های بقا: زاغ مقلد- قسمت ۲»
قسمت دوم از دنباله فلم‌های اکشن و هیجانی «بازی‌های بقا» از تاریخ ۲۰ نوامبر در سینمای جهان اکران می‌شود. این فلم دومین بخش از آخرین کتاب در سری سه‌گانه «بازی‌های بقا» و مستقیماً ادامۀ فلم «بازی‌های بقا: زاغ مقلد – بخش ۱» می‌باشد.
بازیگران قسمت قبلی چون «جنیفر لارنس»، «جاش هاچرسون»، «وودی هرلسون» و «لیام همسورف» در این فلم نیز ایفای نقش می‌کنند.
«بازی‌های بقا: زاغ مقلد – بخش ۱» هم اکنون در سینماهای جهان در حال اکران است و تا کنون با فروش ۶۷۹ میلیون دالر هشتمین فلم پرفروش سال ۲۰۱۴ میلادی نام گرفته است.

قسمت جدید «جنگ ستاره‌گان»
اپیزود جدید از مجموعه فلم‌های «جنگ ستاره‌گان» با عنوان «نیرو برمی‌خیزد»، هفتمین قسمت از مجموعۀ جنگ ستاره‌گان است که از ۱۸ دسمبر سال ۲۰۱۵ به نمایش در خواهد آمد.
کارگردانی این اپیزود بر عهدۀ «جی. جی. آبرامز» است و سه بازیگر قدیمی جنگ ستاره‌گان، یعنی «هریسون فورد»، «مارک همیل» و «کری فیشر» در این اپیزود حضور خواهند داشت و داستان آن نیز ۳۰ سال پس از داستان قسمت ششم رخ می‌دهد. مجموعه فلم‌های تخیلی «جنگ ستاره‌گان» پرفروش‌ترین سری آثار سینمایی تاریخ هالیوود محسوب می‌شود که در مجموع ۴ میلیارد دالر فروش جهانی داشته‌اند.

«مأموریت غیرممکن» جدید برای «تام کروز»
پنجمین قسمت از سری فلم‌های پرفروش «مأموریت غیرممکن» به کارگردانی «کریستوفر مک کوایر» و با بازی «تام کروز» و فلم‌نامه‌یی از «مک کوایر» و «ویل استیپل» از تاریخ ۲۵ دسمبر به روی پرده خواهد رفت.
تهیه‌کننده‌گی «مأموریت غیرممکن ۵» بر عهدۀ «تام کروز» و «جی‌جی آبرامز» است و «سایمون پک»، «جرمی رمز» و «وینگ رامس» در کنار بازیگران جدید «الک بالدوین» و «ربکا فرگوسن» دوباره نقش‌های خود در قسمت قبل از این مجموعه فلم ایفا می‌کنند.
قسمت چهارم از این مجموعه فلم اکشن و هیجانی در سال ۲۰۱۲ و با عنوان «مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح» به کارگردانی «براد برد» توانست به فروش جهانی ۶۹۴ میلیون دالر دست یابد تا پرفروش‌ترین قسمت از این مجموعه فلم نام گیرد.

بازگشت تارانتینو با «هشت نفرت‌انگیز»
«تارانتینو»، کارگردان سرشناس هالیوودی که پس جنجال‌های فراوان تصمیم به ساخت وسترن «هشت نفرت‌انگیز» گرفت، سرانجام این فلم را در سال ۲۰۱۵ اکران خواهد کرد اما هنوز زمان قطعی آغاز نمایش این وسترن جدید اعلام نشده است.
در این فلم بازیگرانی چون «بروس درن»، «سامویل ال‌جکسون»، «مایکل مدسون» و «کرت راسل» ایفای نقش می‌کنند که پیش از این در تک مراسم نمایشنامه‌خوانی «هشت نفرت‌انگیز» در ماه اپریل نیز به روی صحنه رفته بودند.
از دیگر فلم‌های شاخص سال ۲۰۱۵ می‌توان به «در قلب دریا» ساختۀ «ران هاوارد»؛ «سرزمین فردا» به کارگردانی «برد پیت»؛ «جهان ژوراسیک» به کارگردانی «کالین ترورو»؛ «کتاب جنگل» از «جان فاوارو»؛‌ «مریخی» ساختۀ «ریدلی اسکات»؛ «جوی» به کارگردانی «دیوید اوراسل»؛ «مرد مورچه‌یی» ساختۀ «پیتون رید» و «کنار دریا»» از «آنجلینا جولی» اشاره کرد.

منـبع: برترین‌ها

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.