انفجار مین کنار جاده جان هشت نفر را در غزنی گرفت

- ۰۱ دلو ۱۳۹۳

mnandegar-3محمد علی احمدی، معاون والی غزنی تایید کرد که به دلیل برخورد یک خودرو با مین کنار جاده در منطقه تنگی وْلته حد فاصل ولسوالی گیلان و جاغوری ولایت غزنی در جنوب افغانستان هشت غیر نظامی کشته شده‌اند.
او گفت که این حادثه صبح دیروز اتفاق افتاده و هشت سرنشین خودرو نوع فلانکوج( مینی بس) کشته شده‌اند که شامل ۴ زن، یک کودک و ۳ مرد بوده‌اند.
به گفته آقای احمدی این افراد همگی اعضای یک خانواده هستند که از کابل عازم جاغوری بودند.
ظفر شریف، ولسوالی جاغوری که اکنون در محل حادثه حضور دارد به بی‌بی‌سی گفت که تمام سرنشینان این خودرو کشته شده و تاکنون هویت هشت نفر تثبیت شده است.
براساس اظهارات آقای شریف شدت انفجار باعث شده که فقط یک جسد سالم باقی بماند و بقیه قابل تشخیص نیست.
او با اشاره به اینکه تمام سرنشینان خودرو از ولسوالی جاغوری هستند، گفت که حکومت مرکزی افغانستان برای تامین امنیت راه‌های جاغوری به مرکز ولایت غزنی توجه لازم را نکرده و هرچند مدتی از این نوع حوادث مرگبار اتفاق می‌افتد.
اغلب مسیرهای که ولسوالی جاغوری را به شهر غزنی مرکز این ولایت وصل می‌کند در کنترل نیروهای گروه طالبان است.
قبلاً نیز مقامات محلی در غزنی گفته بودند که مسافران شماریاز ولسوالی‌های این ولایت شاکی‌اند که گروه طالبان مسیر رفت و آمد آنها را مسدود کرده است.
به گفته مقامات بر اساس معلوماتی که آنها از مسافرین ولسوالی‌های ناهور، جغتوی، قره باغ، مالستان، اجرستان و جاغوری به دست آورده‌اند، در اکثر راه‌های ارتباطی، گروه‌هایی که خود را طالبان می‌خوانند، خودروها را متوقف می‌کنند.
به گفته آنان گروه طالبان به رانندگان اخطار داده است که در این مسیر رفت و آمد نکنند اگرنه خودروهای شان آتش زده می‌شود و خودشان ممکن است کشته شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.