جنرال پتریوس: نیروهای امریکایی باید در افغانستان بمانند

گزارشگر:چهارشنبه 14 میزان 1395 - ۱۳ میزان ۱۳۹۵

mandegar-3جنرال دیوید پتریوس، فرمانده سابق نیروهای امریکایی در افغانستان به تازه‌گی گفته است که اوضاع افغانستان در حال وخیم شدن است و به همین دلیل، رییس جمهور بعدی امریکا باید پلان خروج نیروهای امریکایی از این کشور را لغو کند.
این جنرال بازنشسته امریکایی که روز دوشنبه در یک انستیتوت تحقیقاتی در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت: «ما باید دیگر خودمان را درگیر بازنگری‌های سالانه نکنیم که ببینیم در کجا قرار داریم و در کجا حضورمان را کاهش دهیم. ما از سرمایه‎هایی که در آنجا داریم باید به هراندازه که می‌توانیم به صورت موثر برای حمایت از نیروهای افغان استفاده کنیم».
جنرال پتریوس همچنان ادعا کرده است که اداره اوباما، به فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان اجازه نداده تا دستور عملیات‌های هوایی بر ضد طالبان را صادر کند.
این اظهارات فرمانده سابق نیروهای امریکایی در افغانستان، در حالی صورت می‌گیرد که طالبان شب گذشته با حملات سنگین از چهار طرف شهر کندز، کنترول این شهر را به دست گرفته‌اند.
او گفته است که در جریان حمله دیشب طالبان بر شهر کندز، به نیروهای امریکایی تنها اجازه مشوره داده شده بود.
جنرال دیوید پتریوس در حالی خواستار حضور دوامدار نیروهای امریکایی در افغانستان شده است که بر اساس تصمیم تازه اداره اوباما، تا پایان ۲۰۱۷، ۸۴۰۰ نیرو در این کشور حفظ خواهد شد.
تصمیم برای خروج یا نگهداشتن این شمار از نیروها در افغانستان به عهده رییس جمهور بعدی امریکا گذاشته شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.