ملل متحد از برگشت سیل‌آسیای افغان‎ها از پاکستان نگرانی کرد

گزارشگر:چهارشنبه 12 حمل 1394 - ۱۱ حمل ۱۳۹۴

mnandegar-3شرایط سخت زندگی و اوضاع نا به سامان مهاجرت در پاکستان باعث شده است تا خیل عظیمی از مهاجرین افغانستانی در هفته‌های اخیر خاک پاکستان را ترک کرده و به کشورشان بازگردند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) اعلام کرد: بازگشت مهاجرین افغانستانی از پاکستان نسبت به سه هفته گذشته ماه مارچ افزایش یافته است.
مقامات این سازمان در افغانستان می‌گویند، در هفته اخیر ماه مارچ سال ۲۰۱۵ میلادی تنها از راه بندر «تورخم»، ۲ هزار و سیصد مهاجر از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند.
متیو گرایدن مسوول بخش مطبوعاتی این سازمان در گفت‌وگو با رادیو آزادی گفت: در سه ماه گذشته حداقل ۵۵ هزار مهاجر افغان با رضایت خود از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند.
وی در ادامه افزود: چنین افزایشی در برگشت افغان‌ها از آغاز سال جدید میلادی، برای حکومت افغانستان و ادارات کمک‌رسانی بشری مانند سازمان بین‌المللی مهاجرت بزرگ‌ترین چالش محسوب می‌شود.
مسوول بخش مطبوعاتی سازمان بین‌المللی مهاجرت اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که به فقیرترین این افراد کمک کنیم اما منابع ما هم خیلی محدودند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت در افغانستان به مهاجرین افغانستانی بازگشته از پاکستان، طبق شرایط این سازمان، مواد خوراکی و دارو کمک کرده و هزینه انتقال از پاکستان به افغانستان را می‌پردازد.
از چند ماه پیش مقامات پاکستانی فشار به مهاجرین افغان برای بازگشت به کشورشان را افزایش داده و قوانین سختی را برای ادامه اقامت این افراد در خاک خود وضع کردند.
شرایط دشوار دوران مهاجرت و برخوردهای ناملایم مقامات پاکستانی مهم‌ترین عامل بازگشت مهاجرین افغان به کشورشان است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.