وزارت خارجۀ افغانستان: به تعـهد پاکسـتان بـاور داریـم!

گزارشگر:چهار شنبه 2 ثور 1394 - ۰۱ ثور ۱۳۹۴

وزارت خارجۀ افغانستان می‌گوید که تعهدات اخیر پاکستان در راستای همکاری صادقانه پیرامون پروسۀ صلح، خوشبینی‌های زیادی را برای آغاز مذاکرات صلح به وجود آورده است.
احمدشکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در یک نشست خبری این تعهدات پاکستان را متفاوت و جدی تر از گذشته خوانده و گفت: mnandegar-3«گفت‌وگوهای مقامات افغان و پاکستانی در راستای همکاری صادقانه اسلام‌آباد پیرامون پروسۀ صلح مفید و سازنده بوده است».
آقای مستغنی تصریح نمود: «از گفت‌وگوهای سودمندی که میان مقامات دو صورت گرفته است؛ خوش بینی‌ هایی در سطح بلند ایجاد شده، با همین خوشبینی‌هاست که امروز افغانستان انتظار برداشته‌شدن گام‌های عملی را در این راستا دارد».
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که برخی از آگاهان امور بر این باورند که رهبران سیاسی کشور یکبار دیگر مانند حکومت قبلی فریب پاکستان و سیاست‌دوگانه آن را می‌خورند.
اما سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید می‌کند که تعهدات پاکستان نسبت به گذشته متفاوت‌تر و جدی‌تر می‌باشد.
آقای مستغنی افزود: «در صحبت‌هایی‌که میان مقامات دو کشور صورت گرفته است تعهدات کاملاً متفاوت‌تر و جدی تر از تعهدات گذشته‌ها بوده و ما نسبت به آن خوش بین هستیم».
وی خاطرنشان ساخت که حکومت افغانستان منتظر برداشتن گام‌های عملی پاکستان پیرامون روند صلح در کشور می‌باشند.
باید یادآور شد که مقامات کابل بعد از روی کارآمدن حکومت وحدت ملی بارها از آغاز مذاکرات صلح با طالبان خبر داده اند و حتا تاکید داشته اند که گفت‌وگوها پیرامون زمان و مکان آن به شدت جریان دارد. اما طالبان گفته‎اند که حاضر به گفت‎وگو با دولت افغانستان نیستند.
این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نشان می‌دهد که تعیین زمان و مکان و حتا آغاز مذاکرات صلح افغانستان مستقیم به اراده پاکستان برمی‌گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.