حکم دادگاه دربارۀ متهمان قتل فرخنده اعلام می‎شود

- ۱۴ ثور ۱۳۹۴

سه شنبه ۱۵ ثور ۱۳۹۴

 

mnandegar-3دادگاه رسیده‌گی به پرونده قتل فرخنده اعلام نظر خود در خصوص متهمان این پرونده را یک روز بعد اعلام می‎‌کند.
روز دوشنبه ۱۴ ثور، سومین جلسه این دادگاه در کابل برگزار شد.
در جلسه دیروز حمیدالله قاصر، دادستان پرونده فرخنده در مورد مسوولان حوزه دوم پولیس گفت که آنها به موقع از رویداد اطلاع حاصل کرده و به موقع به محل رویداد رسیدند، اما از امکانات و صلاحیت‌های خود در وظیفه استفاده نکردند.
دادستان پرونده، متهمان را به سه گروه تقسیم کرد: «عاملان اصلی قتل فرخنده، مامورانی که در انجام وظیفه خود غفلت کرده‌اند و همچنین مامورانی که از صلاحیت‌های خود در وظیفه استفاده نکرده‌اند».
اما وکلای مدافع رییس و مسوول کشف حوزه دوم پولیس ادعای دادستان را رد کرده و گفتند که او «سلیقه‌یی» برخورد کرده است. آنها خواهان برائت موکلان خود شدند.
در سه روزی که پرونده قتل فرخنده در دادگاه ابتدایی کابل بررسی شد، اعضای خانوده او حضور نداشتند و صفی‌الله مجددی رئیس دادگاه گفت که دلیل عدم حضور آنها مشخص نیست.
اما کی مدلی، وکیل مدافع خانواده فرخنده امروز در دادگاه در سخنان کوتاهی گفت که موکلان او در پی انتقام نیستند، بلکه می‌خواهند عدالت اجرا شود.
خانم مدلی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که راننده‌ای که جسد فرخنده را زیر چرخ موتر کرده بود، باید بازداشت شود.
این در حالی است که ریاست امنیت ملی افغانستان، حدود دو هفته پیش اعلام کرده بود که این فرد را در ولایت کاپیسا در شمال کابل بازداشت کرده است.
در سه روز گذشته جریان این دادگاه از سوی رسانه‌ها از نزدیک دنبال شد و شماری از رسانه‌ها نیز آن را به صورت زنده پخش کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.