۱۳ تن در دو انفجار بمب در کاپیسا و کندز کشته شدند

- ۲۱ سرطان ۱۳۹۴

دو شنبه ۲۲ سرطان ۱۳۹۴

 

mnandegar-3در دو ولایت از اثر انفجار بمب‌های کنار جاده‌یی دست کم ۱۳ تن کشته شده و ۱۷ تن دیگر زخمی گردیدند. کشته شده‌گان همه غیرنظامیان بوده اند.
یک مقام امنیتی گفته است که در ولایت کاپیسا دست کم ۱۰ غیرنظامی از اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌یی جان باختند. جنرال عبدالکریم فایق قوماندان امنیۀ ولایت کاپیسا روز یکشنبه گفت که در این سوء قصد ۷ تن دیگر زمانی زخمی شدند که موتر مینی بس حامل شان از روی یک ماین گذشت.
این حادثۀ در ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا رخ داده است. فایق گفته است که در این ولسوالی شورشیان فعالیت می‌کنند و همواره نیروهای امنیتی افغانستان را مورد حمله قرار میدهند.
در همین حال مقامات کندز روز یکشنبه از کشته‌شدن ۳ فرد ملکی و زخمی گردیدن ۱۰ تن دیگر در یک انفجار بمب خبر دادند. سید سرور حسینی سخنگوی قوماندانی امنیۀ کندز گفته است که این حادثه در نزدیکی مرکز جلب و جذب پولیس در شهر کندز صورت گرفته است. یک مقام رسمی ادارۀ صحت کندز گفته است که دو پولیس شامل زخمی شده‌گان اند، و بقیه همه افراد ملکی اند. مسوولیت این حملات را تا حال کسی به دوش نگرفته است. تا کنون بیشتر حملات انتحاری و بمب گذاری علیه نیرو های امنیتی از سوی طالبان صورت گرفته اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.