انتقاد کمپبل از ضعف رهبری نیروهای افغانستان

- ۱۶ اسد ۱۳۹۴

شنبه ۱۷ اسد ۱۳۹۴

 

فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان ضمن ستودن تلاش نظامیان افغان برای برقراری امنیت در این کشور گفت که نظامیان افغانستان به درستی رهبری نمی‌شوند.
جان کمپبل فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان از نظامیان افغان در برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم قدردانی کرد و گفت که رهبری نیروهای افغانستان ضعیف است.
وی افزود: یکی از مهمترین دلایلی که نظامیان افغان، خدمت در پولیس و ارتش را ترک می‌کنند نیز رهبری نادرست و ضعیف این نیروها است.
mnandegar-3این در حالی است که برخی مقامات نظامی افغانستان با گفته‌های جان کمپبل موافق نیستند.
پیش از این نیز این فرمانده امریکایی در افغانستان گفته بود که نیروهای امنیتی افغان در بخش‌های اطلاعاتی، تدارکاتی و ماشین‌آلات نظامی دچار مشکل هستند که جامعه جهانی در این عرصه با افغانستان همکاری خواهد کرد.
جان کمپبل همچنان اظهارداشت که مرگ ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان افغانستان فرصت خوبی را برای کابل و اسلا‌م‌آباد در پیشبرد روند مذاکرت صلح بوجود آورده است.
وی گفت: در حال حاضر با اعلام مرگ ملا عمر این احتمال وجود دارد که طالبان به گروه‌های کوچک‌تری تقسیم شوند.
کمپبل افزود: افغانستان و پاکستان باید با توجه به شرایط فعلی امکانات لازم برای حضور طالبان به دور میز مذاکرات صلح را فراهم کنند.
وی تأکید کرد: افغانستان نمی‌تواند بدون همکاری امریکا و جامعه جهانی برای محقق کردن اهداف روند صلح موفق شود.
جان کمپبل اذعان داشت: طالبان نمی‌توانند دولت افغانستان را شکست دهند، بنابراین مجبور می‌شوند تا به دور میز مذاکره جمع شوند زیرا مذاکرات صلح میان دولت کابل و طالبان تنها راه حل سیاسی است.
به گفته فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان، پاکستان در طول سال‌های گذشته اقدام جدی را علیه گروه حقانی انجام نداده و در حال حاضر این گروه تهدید جدی برای دولت افغانستان و نیروهای ناتو می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.