کمیسیون انتخابات: زمان برگزاری انتخابات پارلمانی مشخص می‌شود

گزارشگر:دوشنبه 23 سنبله 1394 - ۲۲ سنبله ۱۳۹۴

کمیسیون انتخابات می‌گوید که زمان نهایی انتخابات پارلمانی را تا دو روز دیگر مشخص می‌کند و پیشنهادش را در این زمینه به رییس جمهور خواهد سپرد.
عزیز بختیاری، عضو کمیسیون انتخابات اظهار داشت: «ما به جناب رییس جمهور پیشنهاد می‌کنیم، اگر آنها آماده‌‌گی‌ داشته باشند تا برای برگزاری انتخابات همکاری کنند، آن وقت کمیسیون زمان برگزاری انتخابات را اعلام خواهد کرد».
mnandegar-3هفت روز از فرمان رییس ‌جمهور غنی در پیوند به پیشنهادهای کمیسیون ویژه‌ اصلاح انتخاباتی و مشخص ساختن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی می‌گذرد. اما تا هنوز هم این فرمان به کمیسیون انتخابات نرسیده است.
بختیاری ادامه داد: «متاسفانه این بی‌نظمی‌ها در همه‌ ابعاد حکومت وجود دارد؛ با توجه به اینکه مساله انتخابات از مهمترین مشکلات کشور ما است. حتا یک فرمانی که داده می‌شود در طی دو هفته یا کم بیش نمی‌رسد».
درهمین حال، تأکید کاخ ریاست جمهوری بر به میان آوردن اصلاحات بنیادی در نظام انتخاباتی و مشخص‌شدن زمان برگذاری انتخابات پارلمانی است.
سیدظفر هاشمی معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است: « آغاز کار کمیسیون گزینش نیازمند یک سلسله اقدامات تخنیکی است که کار بالای آن جریان دارد. آنچه که در فرمان رییس جمهور صراحت دارد، این است که این کمیته باید کارش را به زودترین فرصت آغاز کند؛ به خاطری اینکه پافشاری رییس جمهور افغانستان همین بوده که اصلاحات بنیادی صورت بگیرد و آغاز کار این کمیته یکی از آنها می‌باشد».
برگزار نشدن انتخابات پارلمانی در زمان معین آن، از دیگر مسایلی است که به نحوی ناکامی حکومت وحدت ملی را نشان می دهد که قرار بود این انتخابات در اوایل سال برگزار شود؛ اما دیده می شود که تاکنون زمان برگزاری آن مشخص نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.