بـرای بیجـاشده‌گـان کنـدزی در بلـخ کـمک شد

گزارشگر:چهارشنبه 22 میزان 1394 - ۲۱ میزان ۱۳۹۴

برای ۱۷۴خانواده بیجا شده بر اثر جنگ‌های اخیر ولایت کندز در شهر مزارشریف کمک‌های اولیه غذایی، بهداشتی، پوشاک و فرش و سایر لوازم ضروری توزیع گردید.
مسوولان اداره کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان در ولایت بلخ از توزیع دور دوم کمک‌های اولیه غذایی و غیرغذایی برای خانواده‌های بیجا mnandegar-3شده ولایت کندز در شهرمزارشریف خبر دادند.
آنان می‌گویند که در این دور، برای ۱۴۷ خانواده که در روزهای اخیر از سوی کارمندان این اداره شناسایی و ثبت نام شده اند، چندین قلم مواد کمکی توزیع گردیده و ممکن است در روزهای آینده نیز توزیع این کمک‌ها ادامه یابد.
آقای فهیم همدرد سخنگوی کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان بیان کرد: کمک‌هایی که امروز (سه شنبه ۲۱ میزان) برای این خانواده‌های صورت می‌گیرد؛ شامل یک کیسه آرد ۵۰کیلویی، ۵ کیلو دال نخود و ۲۵۰ گرم نمک برای هر خانواده از طرف سازمان مواد غذایی جهان (WFP) و مواد غیرغذایی آن که شامل بسته کمک‌های بهداشتی مانند صابون لباس‌شویی، صابون حمام، بورس و خمیر دندان، آفتابه، گوگرد، جان پاک و ناخن گیر می‌شود، به همراه یک بسته لباس زمستانی و کفش برای کودکان، فرش، کمپل، تشت لباس‌شویی، بشکه آب و پیک نیکگازی می‌شوند که از طرف موسسه حمایت کودکان ملل متحد در ولایت بلخ توزیع می‌گردد.
آقای همدرد با بیان اینکه این کمک‌ها برای ۱۷۳ خانواده بیجا شده که در نقاط مختلف شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ جابجا شده اند؛ در نظر گرفته شده، اضافه کرد که بیش از ۲ هزار خانواده از ولایت کندز به ولایت بلخ بیجا شده اند که نیاز شدید به کمک های اولیه دارند.
در همین حال، عبدالصبور قادری رییس امور مهاجرین ولایت بلخ که در مراسم توزیع این کمک‌ها حضور یافته بود، می‌گوید که نزدیک به ۲۳۰۰ نفر از بیجاشده‌گان کندز که جایی برای رفتن نداشتند، در اقامت‌گاه حاجی شهر مزار شریف اسکان داده شده اند که روزانه از سوی برخی از افراد نیکوکار مواد غذایی پخته شده در اختیار شان قرار داده می‌شود و موسسه « WFP» و کمیته مبارزه با حوادث طبیعی نیز کمک‌های ضروری را در اختیار شان قرار می‌دهد.
در مورد تعداد بیجاشده‌گان جنگ‌های اخیر کندز آمارهای گوناگونی ارایه شده است؛ چندی پیش رییس شورای ولایتی کندز، تعداد بیجاشده‌گان را نزدیک به ۳۰ هزار خانواده اعلام کرده بود؛ اما دو روز قبل وزارت مهاجرین افغانستان آمار بیجاشده‌گان را ۱۷ هزار خانواده اعلام کرد که در ولایت های تخار، بلخ، بغلان، سمنگان و کابل پناه گزین شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.