هشـــدار از سقوط دوبارۀ کندز

گزارشگر:چهارشنبه 14 دلو 1394 - ۱۳ دلو ۱۳۹۴

مقام‌های محلی ولایت کندر می‌گویند که طالبان بیش از نیم این ولایت را تحت تصرف خود دارند و اگر حکومت هرچه زودتر به این موضوع توجه نکند؛ کندز دوباره به تصرف این گروه در خواهد آمد.
آنان می‌افزایند که طالبان در مناطق زیر دست خود در کندز بیش از سه پایگاه آموزشی برپا کرده‌اند و برای نبردهای بهاری آماده‌گی می‌گیرند.
mandegar-3حمدالله دانشی، سرپرست این ولایت گفت که جنگل امام‌صاحب منطقه‌یی مصون برای فعالیت‌های این گروه است و طالبان به شمول این منطقه در ولسوالی‌های دشت‌ارچی و چهاردره مرکزهای آموزشی بنا کرده اند و کودکان زیر سن را آموزش‌ نظامی می‌دهند.
آقای دانشی هشدار می‌دهد که اگر یک عملیات بزرگ برای پاک‌ساری کندز راه‌اندازی نشود، پیش از سقوط دوبارۀ این ولایت به دست طالبان از سِمت‌اش کنار خواهد رفت.
بر بنیاد گزارش‌ها هم‌اکنون ترورهای شب هنگام و بازرسی موترهای مردم از سوی طالبان تبدیل به امری معمولی شده است. افراد وابسته به این گروه حدود یک هفته پیش به کاروان حامل مهندسان ریاست آب‌یاری در حاشیۀ شهر یورش برده و آنان را برای ساعتی به گروگان گرفتند.
گروه طالبان حدود چهار ماه پیش در حمله‌یی گسترده به شهر کندز، برای سه روز ادارۀ این شهر را به دست گرفتند. پس از این رویداد، ریاست جمهوری افغانستان کمیسیونی را برای بررسی و تحقیق در این باره تعیین کرد. نتیجۀ بررسی‌های این کمیسیون نیز در اواخر ماه عقرب اعلام شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.