هشدار امرخیل از سقوط عزنی

گزارشگر:شنبه 22 حوت 1394 - ۲۱ حوت ۱۳۹۴

جنرال امین‌الله امرخیل فرمانده پولیس غزنی می‌گوید، با این‌ که غزنی از نظر وسعت و اهمیت در شمار ولایت‌های در جه یک محسوب می‌شود، اما تشکیلات و امکانات پولیس این ولایت، در سطح ولایت‌های درجه سه کشور است.
در جریان یک ماه گذشته، ۲۲۸ کرسی فرماندهی پولیس غزنی از سوی وزارت داخله لغو گردیده است. اکنون فرمانده پولیس غزنی می‌گوید که اگر روند mandegar-3ملغاسازی پست‌های ادارات امنیتی ادامه یابد و کابل از نیروهای موجود پولیس در غزنی حمایت نکند، این ولایت سرانجام سقوط خواهد کرد.
آقای امرخیل با اشاره به طرح‌های پیشنهادی فرماندهی پولیس غزنی برای بهبود وضعیت امنیتی در این ولایت، گفت که تمامی این طرح‌ها از سوی وزارت داخله کشور رد شده است و هیچ دستگاهی نیز به عواقب این نادیده ‌انگاری توجه نمی‌کند.
فرمانده پولیس غزنی می‌گوید، از آن‌جایی که نمی‌خواهد بدنامی سقوط این ولایت به دوش وی بیافتد، اگر این نادیده انگاری‌ها و بی‌توجهی‌ها ادامه یابد، مجبور است تا در زمینۀ ادامۀ وظیفه در دستگاه نظامی دولت تجدیدنظر کند.
آقای امرخیل با تشریح شرایط وخیم امنیتی در ولایت غزنی به سلام‌وطندار می‌گوید که مخالفان مسلح دولت، مدت ۸ سال است که ولسوالی ناوه را در اختیار دارند و از این ولسوالی به حیث پایگاهی تهاجمی به ۹ ولایت جنوبی کشور بهره می‌برند.
گفته می‌شود که به تازه‌گی گروه طالبان جدا از ولسوالی ناوۀ غزنی، در ولسوالی‌های اندر و خوگیانی این ولایت نیز مستقر شده اند.
با این که بیشتر باشنده‌گان غزنی نگران افزایش تهدیدهای امنیتی با فرارسیدن فصل بهارند و می‌گویند که طالبان و گروه داعش در مناطق مختلف این ولایت نیروهای‌شان را مستقر کرده اند، اما به نظر می‌رسد که دولت تا کنون هیچ طرح و برنامۀ علنی‌یی را برای تحکیم امنیت و تقویت روحیۀ مردمی روی دست نگرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.