مبـــارز دیو را به زمین زد

گزارشگر:سه شنبه 21 ثور 1395 - ۲۰ ثور ۱۳۹۵

mandegar-3بازمحمد مبارز، سفیر پولیس افغانستان و قهرمان ورزش رزمی مختلط، روز گذشته حریف قدرت‌مند روسی‌اش «ماکسیم کانکوف» را در راوند اول ناک اوت کرد.
این ورزشکار افغانستان در مسابقه‌یی که در استدیوم ورزشی «لوژنکی» در شهر مسکو برگزار شده بود، در کمتر از یک دقیقه و در راوند اول حریف قدرت‌مند روسی‌اش را ناک اوت کرد. پیش از این نیز آقای مبارز در اولین مسابقه خود بتاریخ ۲۳ حوت ۱۳۹۴ در مسابقه‌یی دیگر در شهر مسکو، امیر ستاروف، قهرمان ورزش رزمی آزاد روسیه را مغلوب کرده بود.
مبارز، قبل از اینکه به مصاف حریف روسى‌اش قرار گیرد، در پیامش به مردم افغانستان گفته بود: «از تمام شما مردم قهرمان‌پرور افغانستان مى‌خواهم تا به‌خاطر پیروزی سرفرازی، نام و عزت مردم افغانستان دعا کنید که به نماینده‌گی شما سروران عزیز، یک‌بار دیگر بیرق سه رنگ کشور خود را در جهان افتخارانه به اهتزاز بیاورم و باعث خشنودی تمام شما ملت افغانستان در سراسر جهان شود.»
باز محمد مبارز هنگام ورود به صالون مسابقه لباس نظامی نیروهای امنیتی افغانستان را به تن داشت.
این مسابقه با حضور صدها تماشاگر در استدیوم بزرگ لوژنیکی در شهر مسکو برگزار شد و محمد مبارز پس از دو دقیقه از شروع مسابقه حریف خود را ناک اوت کرد.
در این مسابقه، علاوه بر مقام‌های عالی‌رتبۀ روسیه به‌شمول دیمتری مدویدوف صدراعظم آن کشور، سفیر و شمارى از کارمندن سفارت افغانستان در روسیه، صدها تن از افغانستانی هاى مقیم آن کشور نیز اشتراک کرده بودند.
در این صالون فریاد مهاجرین افغانستانی حاضر در صالون که برای حمایت و تشویق ورزشگار کشور خود آمده بودند شنیده می‌شد که فریاد می‌زدند «مبارز تو پیروزی مبارز تو پیروزی.»
مبارزۀ آزاد، از ورزش‌هاى ترکیبى رزمى است که در آن از بوکس، مشت و لگد، جودو، حالات پرتابى چون قفل‌کردن و خفه‌کردن استفاده مى‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.