اشغال شهر کندز توسط طالبان ۸۴۸ قربانی برجا گذاشته است

گزارشگر:یک شنبه 22 قوس 1394 - ۲۱ قوس ۱۳۹۴

هیات نماینده‌گی سازمان ملل متحد در افغانستان روز شنبه اعلام کرد که در مدت دو هفته اشغال شهر کندز توسط گروه طالبان، موارد متعدد نقض حقوق بشر از جمله کشته و زخمی شدن ۸۴۸ غیرنظامی رخ داده است.
به گزارش خبرگزاری های رویترز و اسوشیتدپرس از کابل، ۲۸۹ غیرنظامی در دوره کوتاه میان ۲۸ سپتمبر تا ۱۳ اکتبر اشغال کندز و محله‌های اطراف توسط طالبان، به قتل رسیده و ۵۵۹ تن دیگر زخمی شده اند.
در جریان ضد حمله نیروهای دولتی و حمله هوایی نیروهای غربی به بیمارستان پزشکان بدون مرز برای بازپس گیری کندز، ۳۰ تن کشته و ۳۷ تن دیگر زخمی شده اند که احتمال افزایش آمار تلفات و قربانیان حمله طالبان با دسترسی به اطلاعات بیشتر، وجود دارد.
حدود ۱۵۰ هزار تن در کندز در جریان طولانی‌ترین دوره جنگ شهری در افغانستان از هنگام آغاز حمله نظامی امریکا و متحدانش به طالبان در سال ۲۰۰۱ به دام افتاده بودند که از این تعداد ۱۳ هزار خانواده از این شهر گریختند و به صدها هزار نفری پیوستند که قبلاً به علت خشونت و ناامنی آواره شده بودند.
این گزارش می‌افزاید: در این دوره کمبود مواد غذایی، قطع برق، غارت و نقض حقوق بشر توسط افراد مسلح و دیگر افراد با سوء استفاده از هرج و مرج در این شهر، رخ داده است.
مسوولان گمرک شیرخان بندر نیز شنبه گذشته گفتند که به دنبال سقوط کندز و ناامنی‌های شمال افغانستان، درآمدهای گمرکی آنها ازمحل تجارت با تاجیکستان در دو ماه گذشته حدود ۲٫۵ میلیون دالر کاهش یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.