مجلس سنا: مرگ ۱۵۰ سرباز در هلمند فاجعه‌بار است

گزارشگر:چهارشنبه 12 جوزا 1395 - ۱۱ جوزا ۱۳۹۵

مجلس سنا از وضعیت هلمند و تلفات نیروهای امنیتی در این ولایت ابراز نگرانی کرده و از حکومت می‌خواهد تا افراد شایسته و مسلکی را در پست‌های مهم امنیتی بگمارد.
فرهاد سخی معاون نخست سنا در نشست دیروز این مجلس گفت: عدم حضور افراد شایسته و مسلکی در رأس ارگان‎های امنیتی سبب تلفات بیشتر mandegar-3نیروهای امنیتی در هلمند شده است.
آقای سخی که ریاست جلسه عمومی روز سه شنبه را نیز بر عهده داشت، تلفات اخیر به نیروهای امنیتی در جنگ هلمند را نگران کننده خواند. او گفت:
«در حادثه هلمند شهید شدن یک صدو پنجاه تن از نیروهای اردوی ملی و پولیس ملی ما فاجعه‌بار است. در این‌جا ما به حکومت وحدت ملی و شورای امنیت صدا می‌کنیم که از تقرری‌های سلیقه‌یی بپرهیزند و افراد شایسته را بکار بگمارند، ارکان‌های حرب بسیار زیاد است در اردوی ملی و پولیس ملی که از آنها کار بگیرند.»
این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که شماری از سناتوران ولایت هلمند از وضعیت بد امنیتی و عدم مدیریت درست قعطات نظامی ابراز نگرانی کرده گفتند که مسوولان امنیتی در مورد وضعیت هلمند تصویر نادرست را به مردم ارایه می‌کنند.
هاشم الکوزی یکی از این سناتوران می‌گوید:
«به لحاظ خدا و قرآن شما از کسانیکه مدیریت درست ندارند چه وقت بازخواست می‌کنید، چه وقت برای‌شان می‌گویید که شما در وظیفه تان کوتاه آمده‌اید، اگر نمی‌توانید لطفاً ولایت هلمند را به طالبان تسلیم کنید و هر روز هلمندیان و مردم ما را در گلیم غم ننشانید.»
این درحالی است که مسوولان شورای ولایتی هلمند نیز از بدتر شدن وضعیت درهلمند ابراز نگرانی کرده و هشدار داده‌اند که هر گاه نیروهای تازه نفس و قوای هوایی به این ولایت فرستاده نشود هلمند بدست طالبان سقوط خواهد کرد.
از سوی دیگر، حیات‌الله حیات والی هلمند گفته‌است که حملات طالبان در نزدیکی شهر لشکرگاه عقب زده شده و درگیری پایان یافته‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.