رییس اجرایی: کار روی اصلاحات انتخاباتی از امروز آغاز می‌شود

گزارشگر:سه شنبه 22 سرطان 1395 - ۲۱ سرطان ۱۳۹۵

mandegar-3رییس اجرایى حکومت وحدت ملی مى‌گوید که در راستاى آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتى، با رییس‌جمهور به توافق رسیده و کار اصلاحات به‌صورت جدى فردا (امروز سه شنبه) آغاز مى‌شود.
آقای عبدالله که دیروز در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد گفت که انتخابات یک اصل است؛ اما بدون آوردن اصلاحات ماهیت خود را از دست می‌دهد.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در جلسۀ شورای وزیران بیان داشت: کشورهای اشترک‌کننده در نشست وارسا تعهدشان را در تمویل نیروهای امنیتی و هم‌چنان حمایت‌شان از حکومت وحدت ملی را تا چهار سال دیگر اعلام و تمدید کردند.
دکتر عبدالله در ادامۀ سخنانش افزود: افغانستان نیز در این کنفرانس تعهد سپرده که بخشی از مصارف نیروهای امنیتی را از بودجۀ داخلی و از عواید داخلی خود تمویل کند.
آقای عبدالله در پیوند به چگونه‌گی تصمیم کشورهای عضو ناتو برای کمک چهار ساله برای افغانستان اظهار داشت: ایستاده‌گی مردم و فداکاری نیروهای امنیتی کشور در برابر تروریستان نکتۀ اساسی است که کشورهای عضو ناتو حمایت‌شان را از افغانستان و نیروهای امنیتی ما اعلام کردند.
به‌‌گفتۀ رییس اجرایی: در این کنفرانس مسوولیت‌های به عهدۀ ما نیز گذاشته شد که ما باید در انجام آن تلاش کنیم و ما متعهد به انجام آن هستیم.
او گفت: کشورهای عضو ناتو هم‌چنان بر اصلاحات و مبارزه با فساد اداری تأکید داشتند.
دکتر عبدالله اذعان داشت: در جلسه‌یی که با اشترک جامعۀ بین‌المللی و نماینده‌گان حمایت قاطع داشتیم، در مورد چگونه‌گی احترام به کارمندان خدمات صحی، تعلیمی و تربیه، اماکن تعلیمی و صحی و حفاظت از آن‌ها در جنگ‌ها بحث و تأکید کردیم.
او تصریح کرد: «ما در آستانۀ کنفرانس بروکسل قرار داریم که در آن همکاری‌ها در بخش ملکی، بازسازی و توسعۀ کشور صورت می‌گیرد، اما در آن‌جا در مورد اصلاحاتی که برای مردم وعده کردیم، کشورها چشم انتظار کارهای عملی ما خواهند بود و بدون عملکی کردن وعده‌های‌مان نمی‌توان با دست‌آورد به این کنفرانس شرکت کرد.»
دکتر عبدالله خاظر نشان ساخت: «کار روی اصلاحات انتخاباتی از فردا (امروز سه‌شنبه/۲۳ تیر/سرطان) آغاز می‌شود و بالای برنامه‌یی که با رییس‌جمهور به نتیجه رسیده‌ایم، از فردا در راستا آن کار جدی خود را آغاز خواهیم کرد.»
او گفت: انتخابات یک اصل است و بدون آوردنه اصلاحات انتخاباتی ماهیت خود را از دست می‌دهد.
او بیان داشت: یک تعداد از سران کشور به دلیل عدم آغاز کار جدی روی اصلاحات انتخاباتی به شکل جدی از حکومت فاصله گرفتند، در غیر آن، آن‌ها در حمایت از حکومت و نظام قرار دارند.
او گفت: حالا که افغانستان خود مسوولیت تأمین امنیت را گرفته است، باید بالای آن‌چه که خود داریم حساب کنیم و فرصت ایجاد شده برای افغانستان را حدر ندهیم، چون این فرصت‌ها تا آخر باقی نخواهد ماند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.