نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و ناتو برگزار شد

گزارشگر:چهار شنبه 6 اسد 1395 - ۰۵ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3نشست سه جانبۀ امنیتی با اشتراک جنرالان افغانستان، پاکستان و ناتو در مقر وزارت دفاع ملی برگزار شد.
دولت وزیری سخنگوی وزراعت دفاع افغانستان به صدای امریکا گفت که در این نشست در مورد مسایل امنیتی مربوط به دوطرف خط دیورند، عوامل افراط گرایی و راه حل‌های آن صحبت گردید.
در این نشست از جانب افغانستان جنرال محمد حبیب حصاری رییس اوپراسیون وزارت دفاع ملی و از جانب ناتو و پاکستان نیز جنرالان همتای وی اشتراک کرده بودند.
آقای وزیری گفت سه طرف تعهد کردند که در عملی شدن تعهدات این نشست تلاش می کنند.
او می‌افزاید:» این نشست نوبتی است و گاهی در پاکستان، گاهی در قوماندانی حمایت قاطع و گاهی هم در مقر وزارت دفاع ملی افغانستان برگزار می گردد. در این جلسات بحث در مورد مسایل مربوط به سرحد یا دیورند و موضوعات سیاسی جای ندارد. و تنها در مورد سوء تفاهم های که ایجاد می شود سخن گفته می شود تا آنها از میان برداشته شوند. به گونۀ مثال پرتاب ها، گزارش های کشفی و بعضی اخبار دیگر که سبب ایجاد مشکلات می شود در مورد شان بحث می شود و برای آن راه حل جستجو می گردد.»
هفتۀ گذشته وزارت خارجه پاکستان با نشر یک اعلامیه از تشکیل یک گروه تخنیکی و مشورتی برای حل مشکلات سرحدی میان افغانستان و پاکستان خبر داد.
در اعلامیه وزارت خارجۀ پاکستان آمده بود که این تیم با موافقه وزیر خارجه افغانستان و سرتاج عزیز مشاور امور خارجی و امنیتی صدراعظم پاکستان که در تاشکند صورت گرفته بود ایجاد شده است.
در این نشست وزرای خارجۀ افغانستان و پاکستان روی میکانیسم مشوره دهی و گفت‌وگو با سطح بالا موافقه کرده بودند که مشاورین امنیت ملی دوکشور نیز در آن نشست اشتراک داشت.
هم‌چنان در نشست تاشکند توافق شده بود که برای این میکانیزم یک گروه تخنیکی نیز ایجاد خواهد شد.
در حالی در کابل نشست سه جانبه برگزار می شود که پاکستان گفته است هفته آینده دروازۀ را که جدیدأ در تورخم ساخته است باز خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.