مقامات نظامی: طالبان در شمال شکست خورده‌اند

گزارشگر:دوشنبه 18 اسد 1395 - ۱۷ اسد ۱۳۹۵

سرپل از ولایت‌های نسبتآ نا آرام در شمال کشور است که در برخی از ولسوالی‌های این ولایت گروه طالبان تحرکات و فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند.
به تازهگی جنرال مهمند کتوازی فرمانده قول اردو ۲۰۹ شاهین در شمال کشور می‌گوید: «برای سرکوب مخالفان مسلح دولت و گروه طالبان نیروهای mandegar-3امنیتی آمادگی کامل دارند.»
او با بیان اینکه به زودی یک عملیات نظامی برای پاکسازی ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل راه اندازی می‌گردد، افزود: «طالبان توانایی مبارزۀ رویارویی با نیروهای امنیتی را ندارند.»
به گفتۀ آقای کتوازی نیروهای مشترک امنیتی آمادگی‌های لازم را برای آزاد سازی ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل گرفته‌اند تا این ولسوالی از وجود هراس افگنان پاکسازی گردد.
نامبرده به تلفات سنگین مخالفان مسلح دولت در چند ماه گذشته در مربوطات ولایات شمال و شمال غرب کشور اشاره کرده می‌گوید: «طالبان در این حوزه شکست خورده‌اند.»
گروه طالبان در آغاز سال جاری اعلام کرده‌اند که یک عملیات وسیع را بنام «عمری» راه اندازی نموده‌اند اما فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین از ناکامی این عملیات طالبان سخن می‌زند.
موصوف بیان داشت: «در برابر حملات طالبان عملیات نظامی نیروهای امنیتی تحت نام (شفق ۹۵) راه اندازی گردیده است که در نتیجه آن طالبان به اهداف شوم شان نرسیده‌اند.»
از سویی هم، جنرال بابه جان فرمانده پولیس ساحی زون ۷۰۷ پامیر در شمال کشور نیز تأکید می‌کند که نیروهای امنیتی آمادگی برای مبارزه با هراس افگنان را دارند.
نامبرده تصریح کرد: «نیروهای امنیتی با هماهنگی کامل در عملیات‌های نظامی که در ولایات شمال و شمال شرق کشور راه اندازی می‌گردد، اشتراک می‌کنند.»
جنرال بابه جان ایجاد هماهنگی و مسلکی بودن نظامیان افغانستان را در شکست گروه طالبان و مخالفان مسلح دولت اثر گذار دانسته، گفت: «نیروهای امنیتی توانایی سرکوب طالبان را دارند.»
براساس گفته‌های مقامات امنیتی هم اکنون ۳ ولسوالی در ولایات سرپل و بدخشان تحت کنترول گروه طالبان قرار دارد که آنان تأکید می‌کنند به زودی برای بازگیری آن عملیات نظامی صورت می‌گیرد.
قابل ذکر است که از آغاز سال جاری تا اکنون اکثر ولایت‌های شمال و شمال شرق کشور میدان نبرد مسلحانه میان نظامیان افغان و گروه طالبان بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.