تیم‌های زورخانه‌یی و پهلوانی افغانستان به مقام سوم جهانی رسیدند

گزارشگر:چهار شنبه 12 عقرب 1395 - ۱۱ عقرب ۱۳۹۵

mandegar-3تیم ملی زورخانه‌یی و کشتی پهلوانی افغانستان، بعد از کسب مقام سوم مسابقات قهرمانی زورخانه‌یی جهان که در اندونیزیا برگزار شده بود، به کشور بازگشت.
سلطان محمد نظری، مربی تیم ملی زروخانه‌یی کشور در یک نشست خبری در کابل گفت که تیم ملی افغانستان با عضویت هفت ورزشکار در این رقابت‌ها حضور یافته بود.
دومین دور رقابت‌های ورزش زورخانه‌یی و پهلوانی جهان، ۱۵ میزان با حضور ۲۰ تیم در بخش زورخانه‌یی و ۲۲ تیم در بخش کشتی پهلوانی، از کشورهای مختلف جهان در سالون “جمپا کاپوتی” شهر جاکارتا پایتخت اندونیزیا برگزار گردیده بود.
به گفته نظری، در بخش تیمی، تیم ملی افغانستان یک مدال نقره و چهار مدال برنز و در بخش انفرادی نیز اعضای تیم ملی، شش مدال برنز کسب کردند.
در پایان این مسابقات، تیم ملی ایران در هر دو بخش، مقام اول، تیم آذربایجان دوم و تیم افغانستان در بخش تیمی با عراق به‌طور مشترک مقام سوم را کسب کرد.
احمد شکیب عطایی، که در وزن ۷۵ کیلوگرام در این مسابقات شرکت کره است، گفت که در رشتۀ کشتی پهلوانی، توانسته است مدال نقره و ورزش زورخانه‌یی مدال برنز را کسب کند.
آقای عطایی افزود: “خدا را شکر گذارم که حریفان قدرت‌مند خود را از کشورهای کنیا و ترکیه را شکست دادم و مدال نقره را به دست آوردم.”
عطایی بیان داشت: درصورتی که در داخل کشور امکانات و تسهیلات بهتری برای اعضای تیم ملی کشتی و زورخانه‌یی فراهم شود، ملی پوشان کشور می‌توانند بهتر بدرخشند.
محمود حنیف، سرپرست کمیتۀ ملی المپیک، ضمن ستایش از این ورزشکاران گفت که اشتراک در مسابقات جهانی و کسب نتیجۀ خوب، موجب افتخار است.
او افزود: “هرچند ملی‌پوشان زورخانه‌یی، با امکانات ناچیز در این مسابقات شرکت کردند؛ اما خوب درخشیدند؛ کمیتۀ ملی المپیک تلاش می‌کند تا در آینده، امکانات و سهولت‌های بیشترى در اختیار آنان قرار دهد.”

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.