اشرف‌غنی و نوازشریف در عشق‌آباد دیدار کردند

گزارشگر:دو شنبه 8 قوس 1395 - ۰۷ قوس ۱۳۹۵

نخست وزیر پاکستان در حاشیه کنفرانس جهانی حمل و نقل پایدار در پایتخت ترکمنستان با رییس جمهور افغانستان دیدار و درباره مسایل مختلف گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری آنادولو، سران دو کشور همچنین درباره اقدامات متعددی در قبال صلح و ثبات و تقویت روابط میان دو کشور به تبادل نظر پرداختند.
mandegar-3براساس بیانیه‌یی که وزارت خارجه پاکستان پس از این دیدار منتشر کرده، نواز شریف، نخست وزیر این کشور در این دیدار متعهد شده که تا به اقدامات بیشتری برای صلح و ثبات در افغانستان دست بزند.
در این بیانیه آمده است، درخصوص این مساله نخست وزیر پاکستان مجدداً تاکید کرده است که اسلام‌آباد برای تعمیق همکاری با افغانستان تمایل دارد ضمن اینکه بر ضرورت توسعه روابط سیاسی دوجانبه، همکاری‌های امنیتی، مبادلاتی و ترانزیت، ارتباطاتی و مبادلات فرد به فرد بین دو کشور تأکید کرده است.
در این بیانیه همچنین بر مذاکرات سیاسی صلح از طریق روند صلح تحت رهبری افغانستان به عنوان مهم‌ترین و قابل اعتمادترین گزینه صلح در این کشور تاکید شده است.
نواز شریف همچنین از توافق اخیر صلح میان دوت افغانستان و حزب اسلامی این کشور ابراز حمایت کرد.
سران دو کشور افغانستان و پاکستان در حاشیه نشست کنفرانس جهانی حمل و نقل پایدار که در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان برگزار می‌شد، درباره ضرورت همکاری‌ها برای مبارزه با افزایش موج تروریسم نیز گفت‌وگو کردند.
نخست‌وزیر پاکستان در این باره خاطرنشان کرد که حذف و نابودی تروریسم به همکاری‌ میان سازمان‌های امنیتی، اطلاعاتی و ضد تروریستی نیاز دارد.
در مقابل اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نیز از بسته توسعه جدید دولت افغانستان به ارزش ۵۰۰ میلیون دالر که ماه گذشته در بروکسل اعلام شد، قدردانی کرد.
سران این دو کشور همچنین بر ضرورت تداوم همکاری‌ها در سایر حوزه‌ها از جمله همکاری برای بازگرداندن پناهجویان در شرایطی امن و آرام توافق کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.