فعالیت بیش از هزار کاراته‌کار افغانستانی در ایران

گزارشگر:یک شنبه 19 جدی 1395 - ۱۸ جدی ۱۳۹۵

mandegar-3یک مسوول فدراسیون کاراتۀ کشور ایران گفته است: ایران هیچ منع قانونی برای حضور مهاجرین در مسابقات قهرمانی ندارد و بیش از هزار ورزشکار افغانستانی در ایران و زیر نظر فدراسیون کاراته در حال فعالیت هستند.
حسن بهزادی، استاد کاراته و رییس سبک شیتوریو شو بوکان کشور ایران با بیان این‌که محدودیت‌های مالی موجب شده تا جوانان مهاجر اقبالی برای شرکت در این رشتۀ ورزشی نداشته باشند، اظهار داشت: برای مثال آقای تیموری که یکی از فعالان مهاجر این سبک هستند، گاهی با کمتر از ۱۰ نفر در مسابقات شرکت می‌کند.
او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: این درحالی است که فدراسیون کاراتۀ جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای حضور حداکثری مهاجرین در مسابقات قهرمانی قائل نیست.
بهزادی با اشاره به این‌که حدود ۳۰ سال است که پیشکسوتانی از ورزش مهاجرین در سبک شیتوریو شو بوکان فعالیت‌ می‌کنند، تأکید کرد: “شاید در این مدت مسوولانی بوده‌اند که با برخورد سلیقه‌یی سبب شده‌اند تا نسبت به این عزیزان کم‌لطفی صورت گیرد، اما مهاجرین نباید این کج سلیقه‌گی‌ها را پای تمامی زحمت‌کشان در ایران بنویسند.”
مسوول فدراسیون کاراتۀ مهاجران ایرن تصریح کرد: در گفتگویی که با مدیر کُل ادارۀ اتباع و مهاجرین استان قم داشتم ایشان قول مساعدت مالی برای حضور حداکثری ورزشکار مهاجر را جهت شرکت در مسابقات قهرمانی ایران دادند که این مسابقات یک ماه دیگر در تهران برگزار می‌شود.
بهزادی با تأکید بر این‌که ایران هیچ منع قانونی برای حضور مهاجرین در مسابقات قهرمانی ندارد، گفت: حتا بنده در نظر داشتم سال گذشته یک مسابقه قهرمانی ویژه این ورزشکاران برگزار کنم و به یکایک‌شان حکم قهرمانی بدهیم تا با دست پر و خاطرۀ خوش به کشورشان باز گردند.
رییس سبک شیتوریو شو بوکان یادآورشد: تنها منع قانونی موجود در این مورد عدم توانایی شرکت این دوستان در اردوی تیم ملی و حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی است.
بهزادی با اشاره به آمار نسبتاً بالای قهرمانان این رشته در میان مهاجرین افغانستانی خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توانم بگویم که بیش از هزار ورزشکار افغانستانی در ایران و زیر نظر فدراسیون کاراته در حال فعالیت و تمرین هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.