شکایت زندانیان ولایت غزنی از بی توجهی مسوولان

گزارشگر:دوشنبه 11 دلو 1395 - ۱۰ دلو ۱۳۹۵

mandegar-3مقام‌های محلی ولایت غزنی می‌گویند، زندان این ولایت محیط درست برای نگه‌داری زندانیان نیست و حقوق این افراد نقض شده است. والی غزنی حین دیدن زندان این ولایت می‌گوید، ساختمان این زندان کهنه و سلول‌هایش مرطوب است، و در داخل یک سلول کوچک ۱۴ تا ۲۰ زندانی به سر می‌برند.
تعفن آزاردهندۀ این زندان، تنفس را برای هرکسی دشوار می‌کند. در این زندان که در ۵ کیلومتری شهر غزنی قرار دارد، بیش از ۲۰۰ تن زندانی اند.
عبدالکریم متین، والی غزنی در ختم بازدید از این زندان می‌گوید که ساختمان این زندان معیاری نیست و کرامت انسانی و حقوق بشری زندانیان در این زندان نقض می‌شود.
جنرال امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس غزنی می‌گوید که برای هر زندانی به ارزش ۷۰ افغانی در روز غذا در نظر گرفته شده و «این برای پرکردن شکم یک انسان سالم بسنده نیست.»
آقای امرخیل از مسؤولان می‌خواهد، برای برقراری نظم و جلوگیری از تهدیدات امنیتی، مسؤولیت زندان غزنی به فرماندهی پولیس این ولایت منتقل شود.
شماری از زندانیان این زندان می‌گویند که افزون بر مشکلات جای و فضای خراب، برای‌شان غذای کافی داده نمی‌شود و به خدمات صحی و حمام دسترسی ندارند.
آنان می‌افزایند، تا زمانی که حکم آزادی‌شان صادر می‌شود به چندین بیماری دچار می‌شوند و پزشک موظف زندان هم یک قرص آرامش‌بخش را به همه بیماران تجویز می‌کند.
زندان غزنی در سال‌های ۱۳۳۰ ساخته شد و به گفتۀ زندان‌بان‌ها، با افزایش نفوس و جرایم، این زندان ظرفیت گنجایش مجرمان دیگر را ندارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.