چین، ۱۲۴ میلیارد دالر برای “بازسازی راه ابریشم” سرمایه‌گذاری می‌کند

گزارشگر:دوشنبه 25 ثور 1396 - ۲۴ ثور ۱۳۹۶

mandegar-3شی جیپینگ، رییس جمهور چین اعلام کرده است که کشورش در طرح بلندپروازانه خود یعنی جاده ابریشم جدید، ۱۲۴ میلیارد دالر سرمایه گذاری خواهد کرد.
کنفرانس بین المللى بازسازی راه ابریشم جدید، زیر نام “یک کمربند و یک راه” در بیجنگ پایتخت چین دیروز آغاز شد.
در این کنفرانس دو روزه، مقام‌های بلندپایه دولتی از ۳۰ کشور جهان اشتراک کرده اند. سرمنشى ملل متحد و نماینده‌گان سازمان‌ها و نهادهاى بین المللى نیز در این کنفرانس حضور دارند.
گفته می‌شود که در این کنفرانس، هیأت افغانستان به رهبرى داکترمحمد همایون قیومى مشاور رییس حکومت وحدت ملی در امور زیربنا، تکنالوژى معلوماتى و منابع بشرى اشتراک کرده بود.
هیأت افغانستان، شامل همایون رسا وزیر تجارت، یما شمس رییس اداره خط آهن کشور، رشاد پوپل رییس گمرکات وزارت مالیه، رییس نهاد دوستى افغانستان- چین، سید مخدوم رهین وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ و جانان موسى زى سفیر افغانستان در بیجنگ مى‌باشد.
رییس‌جمهور چین در مراسم افتتاح کنفرانس جاده ابریشم جدید گفت: “ما باید یک چارچوب همکاری باز ایجاد کنیم و یک اقتصاد جهانی باز را رشد دهیم و حمایت کنیم”.
او بیان داشت که از هر کشوری برای پیوستن به این طرح که به گفتۀ او، مسیری برای صلح و کامیابی جهان است، استقبال می‌کند.
رییس‌جمهور چین می‌گوید: “ما باید به صورت مشترک فضایی را ایجاد کنیم که گشایش و توسعه را تسهیل کند، یک سیستم مساوی، عادلانه و شفاف از مقررات تجاری و سرمایه گذاری بین المللی ایجاد کند”.
چین از زمان روی کار آمدن شی جیپینگ در سال ۲۰۱۳، طرح جاده ابریشم جدید، “یک کمربند یک جاده” را راهی جدید برای توسعه معرفی کرده و قصد دارد مسیرهای مواصلاتی بین آسیا، آفریقا، اروپا و سایر مناطق را با سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دالری در این طرح عظیم گسترش دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.