شیندند به پنج ولسوالی تقسیم می‌شود

گزارشگر:دوشنبه 3 میزان 1396 - ۰۲ میزان ۱۳۹۶

mandegar-3مسوولان محلی هرات می‌گویند که بر بنیاد هدایت ریاست جمهوری، ولسوالی شیندند به ۵ ولسوالی جداگانه تقسیم شد.
طرح تقسیم ولسوالی شیندند هرات سال پار در سفر رییس جمهورغنی به این ولایت روی دست گرفته شد و اکنون این ولسوالی به ۵ ولسوالی، به نام‌های زیرکوه، پشت‌کوه، زاول، کوه‌زور و شیندند تقسیم شده است.
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید، بر اساس تعیینات جدید، شکراالله شاکر، به عنوان ولسوال جدید شیندند، عبدالغنی نوری، ولسوال زیرکوه، عبدالعلی فقیریار، ولسوال پشت‌کوه، محمد سعید، ولسوال زاول و حکمت‌الله حکمت، به عنوان ولسوال کوه‌زور معرفی شدند.
به گفتۀ او، همزمان با تقسیم این ولسوالی، کارها از طریق ولسوالان جدید برای جلب منابع، امکانات و تجهیزات و همچنان توسعۀ خدمات آغاز شده است.
سخنگوی والی هرات می‌گوید که برنامه‌های توسعه‌یی در این ولسوالی‌ها راه‌اندازی خواهد شد و برای تشکیلات اداری این ولسوالی‌ها، جوانان دانش‌آموختۀ این مناطق را استخدام خواهند کرد.
عبدالغنی نوری، ولسوال زیرکوه با نگرانی از افزایش ناامنی‌ها در این ولسوالی می‌گوید، تا زمانی که یک عملیات گسترده برای پاکسازی طالبان در این ولسوالی راه‌اندازی نشود، امنیت دراین منطقه تأمین نخواهد شد.
آقای نوری می‌گوید که ولسوالی زیرکوه مرکز طالبان در حوزۀ جنوب‌غرب است و حتا شیخ‌های پاکستان نیز در این منطقه دیده شده‌اند و از شهروندان ایران ۳-۴ نفر از افراد کلان‌شان که پول می‌آورند و پشتیبانی می‌کنند نیز دیده شده‌اند.
از سوی دیگر کامران علیزایی، رییس شورای ولایتی هرات می‌گوید، اگر نیروهای امنیتی و تجهیزات به ولسوالی‌های تازه تشکیل فرستاده نشود، با گماشتن ولسوالان جدید، امنیت این مناطق تأمین نخواهد شد.
باشنده‌گان ولسوالی شیندند از تقسیم این ولسوالی به ۵ واحد اداری جداگانه استقبال می‌کنند و امیدوارند که با این کار، امنیت در این مناطق تأمین شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.